G

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Hjälp... vi är helt slut....

Av gt - 9 augusti 2007 13:11


Idag  är kisse fullständigt förryckt...!!

Det bits på elsladdar, usb-sladdar och allt annat som ser ut att möjligtvis kunna vara en sladd... Hon sitter i blomkrukor, hänger i gardiner och draperier, jagar fötter och dammråttor om vart annat... allt händer på en och samma gång...och så drabbas hon, titt som tätt,  av den "stora kattrusningen" ... det innebär att kuta runt, så snabbt som möjligt på våra 40 kvm här inne i stugan och samtidigt  se totalt galen ut....


 

 
 
Filifjonkan skrattar högt

Filifjonkan skrattar högt

9 augusti 2007 14:09

hahaha det du var en liten Busan med överskottsenergi,,låter som hon behöver få vara ute lite granna med vuxet sällskap,,40m2 kan bli trångt,,skrattar döper om älsklingen till bloggnamnet Flora "busan" Valkyria,, men hon är bra fin denna lilla rackare,,

http://filifjonkan-se

 
maria

maria

9 augusti 2007 14:48

Såå, jag känner igen det där tjurrusningarna katterna gjorde, lugnar ner sig tack och lov så småningom... Men kablar och annat nä... Sånt får de inte hållas med... Vi hängde upp presentsnören med garnbollar i änden, vid dörrpostarna så kunde kissarna leka där länge, hoppa och fånga o så... Lycka till... Vattenduschspruta är bra att ha till hands och strö lite chilipeppar på jorden i blomkrukorna... tipsar bara

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

9 augusti 2007 15:09

Ja, tänk man glömmer hur det var när de andra katterna var små bebisar... Vår förra katt Jasmin, blev ju hela 18 år och var så förståndig och "tal-bar"... man kunde ha djupa samtal om livet och dess vedermödor med den gamla damen... Hon blev den vackraste av alla kattänglar på midsommardagen i år..
Vi saknar henne jättemycket.

Katten vi hade dessförinnan hette Sotis och var också en helt fantastisk katt, hon blev 12 år innan hon blev akut sjuk och fick somna in och flyga upp till katthimlen.

Vi ska nog få ordning på den här lilla "skruttan" så småningom också...hoppas jag!?
Just nu så ligger hon och sover, tack och lov! Får se vad hon hittar på när hon har laddat batterierna!

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

9 augusti 2007 15:56

Du skriker på hjälp!Men du viste ju hur det blir när man skaffar en sån krabat. Nu får du allt ha det så. Det finns ju nägot som heter kärt besvär också! Ha det bra och krama om den lilla krabaten från mig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

9 augusti 2007 17:11

Inte lätt att vara småkattsmamma :D

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Clara

Clara

10 augusti 2007 08:34

Hihi....jag kan se det framför mig! Som att ha småbarn igen....
Kreativ är du också....du är helt otrolig....blir faktiskt lite avis. Har precis som kommit av mig lite...minns inte när jag satt vid symaskinen sist. Den stackaren har väl kärvat ihop :=)Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 augusti 2007 10:54

Godförmiddag i stugan tar ner Flora från gardinerna klappar henne ordentligt säger aja dej inte klättra här klättra på din klätterställning i stället..hoppas du sovit fast det varit så kvavt samt ha en bra fredag nu då

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Pia Puma

10 augusti 2007 17:23

Eh en kopia av min Thindra som liten hör jag. Lugn det börjar bedarra lite nu efter 1.5 år. I alla fall tuggandet;)
Tror ni fått en damp katt ni med. Hi hi Underbart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards