G

Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Hej... här är jag igen.....!

Av gt - 21 november 2007 22:07


Jag har haft så lite tid för att blogga, den sista tiden, så jag kommer nästan inte ihåg hur man gör....! Men nu är jag här igen...


Har en väninna som jobbar på bibliotek och hon och hennes kollegor ska anordna en Änglautställning under December månad.

Det är alltså bibliotekarierna själva som tar med sig sina egna och närståendes änglar och så visar de upp dem i en vitrinskåpsliknande monter.

Min väninna har redan ett antal av mina änglar och så ska hon även låna några som jag har här hemma...

Men det hade ju varit lite roligt med någon alldeles nygjord ängel också, tänkte jag... Har försökt göra olika fasoner på änglar i luffarslöjd, men har inte blivit riktigt nöjd med resultatet.... fast till slut tycker jag nog ändå att jag lyckades vrida ihop en typ av ljusängel som jag blev ganska nöjd med...



Vad tycker ni?

Kan man se att det ska föreställa en liten ängel ?


Nu är väl inte en väggljusängel det bästa att visa upp i en glasmonter... så jag tror att just den här får hänga kvar på min köksvägg och sprida lite ljus i adventstid och över jul...


När jag ändå tog mig lite tid att "luffarslöjda" så vevade jag ett "knippe" Tro hopp och kärlek också....



Alltid kan man använda det till något.... om inte annat , så blir det säkert OK någonstans i trädgården till våren... rostigt, naturligtvis...


Vevade även en stjärna att hänga i fönstret ...



...och så några fler änglar....



Den här ovanför ser ut som skäggiga damen...



och den här lilla blev som den blev...


Ja det blev mycket trådslöjd här idag... så den som vill se något annat, kan  kika in på veckans tisdagstema inne på Gerda-Thyras Galleri



 
 
Hulda

Hulda

22 november 2007 01:19

Hej Gerda-Thyra
Jättesnyggt, gillar särskilt stjärnan.

http://huldaholm.bloggagratis.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

22 november 2007 09:37

Finemang, snyggt!

Jag har hittat mina trådar så jag började med lite annat trådpyssel innan jag ger mig på kronan du har beskrivning på. Här finns bilder http://ninah-design.blogspot.com/2007/11/och-s-det-obligatoriska-hjrtat-d.html

http://ninah-design.blogspot.com/2007/11/kors-i-taket.html

http://ninah-design.blogspot.com/2007/11/krokig-r-vgen-till-rak-trdsljd.html

http://ninaj

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 november 2007 09:42

Godmorgon
Jamen klart du skall vara nöjd med dessa gud så söta de le och den lilla ljushållaren är ju läcker..Och tiden det är svårt hinna nu

http://filifjonkan-se

 
Monica Hansen

Monica Hansen

22 november 2007 15:10

Kul med utställning! Vilket bibliotek kan jag se dina änglar på och när?

http://intestickbloggen.blogspot.com

 
Hanneles jul

Hanneles jul

22 november 2007 17:54

Fina änglar, den översta liknar pojk, jesus-ängel.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

22 november 2007 17:59

Hulda: tackar, tackar...

Nina: Ja, det kan nog vara bra att öva på småsaker innan man sätter igång med de stora grejerna!

Filifjonkan: Tycker faktiskt mer och mer om den lilla änglaljushållaren! Och tid... vad är det...?!

Monica: Angereds bibliotek, eller om det heter Blå Stället, kanske...?!
Där kan vi alla som har vägarna förbi, gå och titta på personalens ihopplockade änglautställning under hela December månad! Kul och passande i julmånaden, tycker jag!
Under oktober hade de utställning med "grönt" som tema, då var min vänninna ute efter mina mossbollar och mosshjärtan... men se, det gick jag inte med på, behöll dem själv. Någon måtta får det vara!

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

22 november 2007 18:05

Hannele: Menar du att "skäggiga damen" är en Jesus-ängel... fniss

 
linnea-maria

linnea-maria

22 november 2007 21:04

Du är helt otrolig. vilken fin luffarslöjd!! Vad använder du för tråd till stommarna?
Vad kul att posten var så snabb den här gången! Då törs jag kanske göra ett inlägg om armbanden imorgon. Jag var tvungen att fota dem innan jag skickade iväg dem. Ha en trevlig helg /linnea-maria

http://linneapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

22 november 2007 22:06

Linnea-maria: Jag använder najtråd från Claes Olsson, i tre-pack till stommarna.
Ja, posten var jättesnabb... för jag tror att du skickade paketet igår, va?

 
Monica

Monica

25 november 2007 00:14

Oj så många fina änglar .. jag som är lite änglafantast tycker ju det låter helkul med en änglautställning.. och dina platsar så fint där .=).. Ha det gott..Monica

http://moasgard.tradgardsblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards