G

Alla inlägg under februari 2007

Av gt - 28 februari 2007 09:26

Om man är bortbjuden på middag, vill man ju ha med sig någon liten gåva. Oftast blir det en liten blomma eller chokladask... men man kan ju variera sig...!
Ett hembakat bröd, inlindat i en egenhändigt broderad bakduk och en provsticka, är alltid uppskattat.

Av gt - 26 februari 2007 16:08

.. så har jag faktiskt gjort knappar i keramik en gång i tiden! Ni må tro att det var pilligt...
Jag har bara skröjbrännt dem än så länge, de ska glasyrbrännas så småningom också...

Av gt - 26 februari 2007 12:19

...tycker jag också väldigt mycket om!

Av gt - 26 februari 2007 12:08

...kan jag aldrig få för mycket av!
Tycker det är så himla roligt att "bara ha"... och ta fram och titta på! Men ibland händer det ju, att jag näns använda mig av någon knapp eller spets också...

Av gt - 23 februari 2007 18:42

... får nog städa lite oftare! För minnets skull, om inte annat...!
Jag gjorde dopägg i keramik, i början på 2000-talet.
Det var jätteroligt att göra dessa äggen.
Jag ristade och målade med underglasyrfärg i den råa leran innan skröjbränningen och sedan glasyrbränning på det.
Det var så skoj att fundera ut hur jag skulle dekorera varje ägg och få till barnets namn, födelsedatum, vikt och längd på bästa sätt.
Jag tror inte, att något ägg blev det andra likt..

"Reklampapperet" gjorde jag i Power Point efter att ha fotat med vanlig kamera, väntat på framkallning ( kommer någon ihåg vad framkallning är !? ) och scannat in fotona i datorn..
Tänk vad enkelt allt är nu.. man stoppar in en USB-sladd och sen är det klart!

Av gt - 23 februari 2007 15:26

När man går igenom lådor och skåp, så märker man vad mycket konstigt man sparar.
Men man gör också små "fynd" som man nästan har glömt bort....
Sådana här små tavlor gjorde jag och en väninna, för en herrans massa år sedan, och sålde både till en affär och på marknad.
Jag har inte tänkt på de här tavlorna på jättelänge...och så dök den plötsligt upp, nu när jag "rotade" i en låda...
Jag tycker faktiskt att den är lite gullig.... Får se om jag har någon plats på väggen för den...

Av gt - 20 februari 2007 16:16

Var bjuden av en väninna på lunchteater på Stadsteatern. Föreställningen hette "Nittonhundra - legenden om oceanpianisten". Själva teaterföreställningen tar ung. 1 timme och under tiden äter man mat.
Idag serverades Pestobakad kapkummel med rotfruktspytt och tomatiserad vitvinssås, bröd, smör, lättöl, kaffe och liten kaka.
Efter teatern tog vi en promenad på Avenyn och kikade i några affärer, bl.a Daisy Design och Bohusslöjd. På Daisy Design köpte jag dom här handstickade yllevantarna med domherrar på... Vi har inte så många äkta Domherrar här i Göteborg.
Visst är de fina? Det är lite julstämmning över dem... och så är det både vantar och torgvantar i ett... Praktiskt!

Av gt - 17 februari 2007 15:34

Den här har min mamma stickat, i 7 olika våder med flätor och snäckskalsmönster mm. Den ska bara sys ihop och kantas. Jag har liksom inte fått "tummen ur" ännu, men det ska bli...
Jag tror att den kommer att bli riktigt varm och mysig och vacker!

Skapa flashcards