G

Alla inlägg under juni 2007

Av gt - 4 juni 2007 10:56


Nu tar jag SOMMARSEMESTER...!


Jag tittar förmodligen in då och då... hälsar på i era bloggar och ser vad ni har för er...


Själv ska jag storstäda hela lägenheten... tvätta och packa... och förbereda för 3-4 månaders boende i stugan.... försöka få ihop alla familjemedlemmars planering och önskemål om hur semestern och sommaren skall utformas...


Har lite ofärdigt småpyssel att göra klart, också...

bl.a mina små "pösmunks-tanter" och den lilla högdragna  ärt-prinsessan....






... med tillhörande säng i luffarslöjd... och massor med madrasser!







Ska också skynda mig att göra klart min sommarväska, som jag har stickat i lingarn med en virkad halsdekoration, som min mamma har virkat för länge sedan. Jag har tänkt mig att väskan ska bli litegrand som en "korg"...

Tror den kan bli rätt fin när den blir klar...




JAG ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT, RIKTIGT TREVLIG SOMMAR!


VI SYNS KANSKE TILL HÖSTEN IGEN....KRAM PÅ ER

OCH TACK ALLA "BLOGGISAR" FÖR DEN HÄR TIDEN!


Vill ni få kontakt med mig, så kan ni endera skriva en kommentar

eller maila mig på gerda-thyra@hotmail.com


Om några dar flyttar jag till stugan, där har vi varken dator eller bredband, så det kan ju dröja lite innan ni får svar..... men jag kommer ju hem till lägenheten ibland... och då kollar jag ju mina mail och kikar på eventuella kommentarer....

Sen kan man ju alltid kika i "lilla grannens" dator också...fniss ... Jag kanske får sån "blogg-abstinens" så jag bosätter mig hos honom...tihi....



Av gt - 3 juni 2007 13:25

 


Jag har uppdaterat "Gerda-Thyras Galleri"

under kategorin : "Utställningar och konstnärer"

med att berätta litegrand om min mans morfar, Samuel Fahlström,

en konstnär, som så många andra konstnärer, har fallit i glömska under årens lopp......



Av gt - 2 juni 2007 10:16


Min Mormor virkade jättemycket, allt från stora sängöverkast till små dukar...

Jag har väl också virkat då och då, förr i tiden... men liksom aldrig riktigt fattat vad jag ska ha det till, om ni förstår vad jag menar..?

Helt plötsligt för några dar sedan, så greps jag av en oemotståndlig lust att virka en duk... jag som knappt använder dukar....!

Men jag satte igång, och så här blev den!



Så nu har jag ytterligare en duk i mina samlingar... och det blir säkert fler, för.... Jösses, vad roligt det är att virka!!


(Kameran är, tack och lov, återfunnen... den låg mycket prydligt på en hylla inne i stugan....!)

Av gt - 1 juni 2007 10:24


Kameran är borta!  Den finns bara inte...! Kan inte hitta den någonstans...! Har jag tur så ligger den kvarglömd i stugan sedan förra helgen, för jag tror inte jag har fotat något sedan dess.... men jag är inte säker på det heller...

Och i sådana fall så hoppas jag att den ligger inomhus.... och inte utomhus...det har ju regnat en hel del sista veckan... nej, nu känner jag mig stirrig och totalförvirrad.....

Medan jag irrar omkring och plockar bland alla mina grejer och rör till hela mitt hem i letandet efter min kamera så får ni andra ...

HA EN RIKTIGT BRA OCH TREVLIG HELG!


Ovido - Quiz & Flashcards