G

Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Puh... vilken dag!

Av gt - 27 november 2007 22:11


Som de flesta andra dagarna den sista tiden, så har det varit hektiskt även idag!

Ibland är det som om ALLT kommer på en gång och bara kör ihop sig...

Ni känner igen det ....eller hur!?


Det finns en liten dikt, som jag tycker passar så bra, sådana här dagar:



"Här
vid mitt tålamods gräns,

ber jag dig, Herre,
att ställa en av
dina änglar.

För på denna plats
behöver jag änglavakt
och änglamod.

Och någon som stryker
mig över pannan med
en ängels
tålamod."

Vem som har skrivit den, har jag ingen aning om... men den personen behövde nog styrka och kraft...


Passar på att visa mina julänglar i ull, som jag tog mig tid att knåpa ihop nu ikväll...



En i vitaste vitt med silvertråd...



och en annan i gråaktig ull med guldtråd...


Min kissekatt FINDUS älskar dem och vill väldigt gärna leka med dem... så vi har lite meningsskiljaktigheter, han och jag just nu om både det ena och det andra...

Ser ni så "tussig" den grå är? Vems fel tror ni det är? (fniss...) 


Om ni vill kan ni titta på veckans Tisdagstema,

inne på Gerda-Thyras Galleri!

Ha det så bra allihopa tills vi hörs nästa gång och TACK så mycket för alla era snälla och gulliga kommentarer, de värmer!






 
 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

27 november 2007 23:30

Den vita var underbar. Den gillade jag. Tror sjutton att katten gillar änglarna också, den har väl bra smak! :)

http://ninajohangarden.blogg.se

 
elle

elle

28 november 2007 08:34

Underbara änglar! Tror sjutton det attkatten gillar dem.. Här var det en tomte som jag tovat ihop som kom ivägen för Åskar ... ja, han var väl inte nöjd med utseendet på den kan jag tro... men visst är de goá våra små katter och vi förlåter dem snabbt!!! Eller hur? En kram till Dej från oss i stenungsund .. ja, mej o katterna mina , alltaså ...

http://mandelina.blogspot.com

 
Hanneles Christmas

Hanneles Christmas

28 november 2007 12:27

Tuff grå ängel.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
malou

malou

28 november 2007 12:31

Ja, änglarna var fina - men dikten var ännu finare, tack för den. Det här är en sån dag som den behövs!
Jag blev så förtjust i din fönsterstjärna...säljer du såna? Kommer du att finnas på julmarknad i Haga?

http://www.enjoydiary.net/no/malou

 
Betty

Betty

28 november 2007 17:04

Underbar dikt - den där ängeln behöver jag verkligen *s*

http://fotograferamera.blogg.se

 
Eva S

Eva S

29 november 2007 06:47

Änglarna är enkla och fina. Sånna behöver vi nog lite var. Dikten var väldigt fin. Skulle gärna kopiera den för att kunna återgå till den eller dela den med fler. Skulle det vara ok. för din del?Må gott.

http://www.eva.sundstrom.st

 
Moa/Monica

Moa/Monica

29 november 2007 11:00

Oh vilken passande dikt.. och fin ochså för den delen.. behöver en ängels hand som baddar pannan för den blir så överkokt just nu.. fina änglar också har du gjort .. förstår att kisse gillar dem också..=)

http://moasgard.tradgardsblogg.se

 
birgitta

birgitta

30 november 2007 07:03

Javisst kan saker och ting hopa sig i perioder, hjälper en dikt kanske,man får pröva. Så fina änglar jag förstår Findus tycker detsamma. Och dina trådarbeten är som vanligt väldigt vackra. Kram och tack för att du tittade in till mej och röstade, det känns bra. Hoppas du får en bra första advent och inte för mycket att göra.

http://fridtid.blogspot.com

 
Filifjonkan älskar

Filifjonkan älskar

30 november 2007 14:01

Å den dikten är så kär för Filifjonkan den säger precis det man behöver ibland,,en ängel...men idag var ditt fönster mina änglar kära du...kram på dig

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards