G

Alla inlägg under november 2006

Av gt - 30 november 2006 21:27

Idag kom tvillingson nr.2 hem med sin fina vetevärmare från syslöjden!
Han har ritat och broderat ett ljusgrönt"punkmonster" på sitt linneöverdrag. Fint,va?

Av gt - 29 november 2006 13:51

Har gjort en till julkortshållare, men den här gången med liten bokmärksängel som dekoration. Jag tycker att den här blev finare än den första, dels för att jag har använt mig av enbart förzinkad järntråd den här gången, och dels för att jag är barnsligt förtjust i bokmärken.
(Bilden blev väldigt suddig)

Av gt - 28 november 2006 19:09

Det här är mina pösmunks-häxor, dom tisslar och tasslar hela tiden och småmobbar gubb-ängeln här nedanför...Han har det inte lätt,stackarn....

Av gt - 26 november 2006 14:45

Idag har jag försökt mig på att göra en gammeldags korthållare i luffarslöjd. Så här blev den.
Jag tänkte att man kunde sätta dit julkorten, om vi nu får några.... Vi har nämligen varit urusla på att skicka julkort de senaste åren. Så vi får väl se hur många det blir..

Av gt - 24 november 2006 19:33

Jag har alltid tyckt att såna här grytlappar med tummar ser jättefåniga, men roliga ut, så när jag hittade en beskrivning på nätet, var jag bara tvungen att leta fram lite restgarn och sätta mig ner och virka en... Jag har använt samma garn som när jag virkade kattgrytlappen
(finns i bloggen, från oktober) så dom får bli ett par...

Av gt - 23 november 2006 09:01

Ungefär så här känner jag mig idag.....
"upphängd och nersläppt" liksom, som en pösmunk...
(Gubbängeln har jag gjort i stengods, med risfylld textilkropp.)

Av gt - 21 november 2006 16:15

Äntligen är den första pulsvärmaren med pärlstickning klar!
Det är ju så vansinnigt tunnt garn, och pilligt med att putta alla små pärlorna på plats, efter diagramet... Dom blir ju rätt fina, men som sagt, det ska göras en till...Känner mig lite splittrad ifråga om dessa pulsvärmare faktiskt....

Av gt - 21 november 2006 08:26

Jag fick en försenad födelsedagspresent av min ena tvillingson igår, en värmedyna ! Han är 11 år och har gjort den i syslöjden. Döskallen med ett riktigt öga kvar, har han ritat och broderat jättefint, och dynan inuti fodralet är sytt i tre kanaler. Jag tycker att den är helt underbar!

Skapa flashcards