G

Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av gt - 22 augusti 2007 20:04


Har alltid varit "väskoman"... Jag älskar väskor i alla dess former och har en hel del, som jag faktiskt alternerar mellan!


Den här lilla pytteväskan, som jag sydde sommaren 2001 är helt klart inspirerad av Allmogens småväskor... Jag sydde den i ett ganska tjockt ulltyg som jag hade liggande, kantade med mönstrat linne, fodret är även det i linnetyg och jag gjorde ett enkelt fribroderi som dekoration. Den var väldigt rolig att göra, så vem vet, jag kanske gör ett par till när andan faller på... jag har nog material till några fler...



Framsidan...



och baksidan med ficka, årtal och ett mycket förenklat monogram.


Måste också få berätta att jag fick en sådan fin utmärkelse idag av Jeanette på Handmade...



Jeanette tyckte att jag hade varit så snäll när jag hade gjort en steg-för-steg-lektion på en kungakrona när hon bad mig om det, (beskrivningen finns inne på min nya presentationsida:

ATELJE GERDA-THYRA, om någon vill göra en krona!)

så hon var snäll tillbaka och skänkte mig den här fina utmärkelsen!!!

Gulligt va?

Jag tackar så hjärtligt!


När man får den här, så ska man ge den vidare till två andra personer, men jag tycker att jag får så mycket trevligt och snällt besök här inne på min blogg så jag ger den vidare till er allihop! Var så goda att plocka med den alla som önskar, nu har ni chansen att verkligen glädja någon!


Från och med nu kommer jag att dra ner på mitt bloggande!

Jag kommer inte att sluta blogga helt, det är det alldeles för roligt och givande för... men som sagt, jag kommer inte att skriva lika ofta som jag har gjort hittills...

Det verkliga livet, de verkliga vännerna, familjen och hela den, i viss mån, både trista och helt fantastiska verkligheten, fodrar sin tid...


NI FÅR ALLA HA DET SÅ JÄTTEBRA, SÅ HÖRS VI LÄNGRE FRAM!

KRAM PÅ ER!

Ovido - Quiz & Flashcards