G

Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av gt - 4 augusti 2007 17:06


... nu när regnet har avtagit, molnen har skingrats och sommaren verkar ha kommit tillbaka till oss!


Jag har det bra. Fullt upp hela tiden med än det ena, än det andra...



Kyrkbänken har anlänt. Den ska göras iordning... slipas, spacklas och målas, en gammal rabatt ska tas bort och sedan skall kyrkbänken ställas på sin nya plats i solen...!



Har vevat några "kan-vara-bra-och-ha-skålar" i luffarslöjd under sommaren, fast jag har helt plötsligt bara en kvar... så jag får nog göra några fler när jag ändå är igång.



Får jag lov att bjuda på ett glas hemmagjort Flädervin?

Det är jättegott!

Gjort på Brännvin, lite vatten, fläderblommor, citron och en gnutta florsocker som har stått och dragit ett tag! Mums...

Det är farligt gott... starkt, men smakar som saft... Så ni får bara smutta!



Vi hade "lång-väga-gäster" i veckan som var, och då passade vi på att äta färska skaldjur! Visst ser det härligt ut? Räkor, havskräftor, krabbklor, aioli, västkustsallad, bröd och ost... och till detta vitt vin. Mmmm....



Men jag har sparat det bästa till sist.......


FÅR JAG LOV ATT PRESENTERA ........



FAMILJENS NYA LILLA FAMILJEMEDLEM........."FLORA VALKYRIA"!!!

Visst är hon gudomlig??!!!! Hon är 11 veckor och korsning mellan Norsk skogskatt och bondkatt. Jättebusig!

Tack och lov så sover hon gott på nätterna... av ren utmattning förmodligen, för på förmiddagarna är det full fart, sedan sovs det i flera timmar igen, så vi andra kan pusta ut ett litet tag! Och därefter mera bus...

Det är tur för henne att hon är så söt!


Nu ska vi passa på att grilla kött och några grillspett, till det blir det sallad och ett glas vin.


Ha det så bra allihopa!






Ovido - Quiz & Flashcards