G

Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av gt - 20 augusti 2007 12:52



Lavendelsirap....Visste ni andra om att det fanns något sådant? Jag hade inte den blekaste aning om att det existerade något liknande ens... men var naturligtvis tvungen att köpa mig en flaska när jag nu stötte på det!

Man kan tydligen hälla några droppar i vitt porlande vin till välkomstdrinken, ringla över lite på efterrätten eller vad man nu får lust med...







Föll också pladask för den här fina spetsen med blom-pärlemor-knappar. Kan säkert vara bra att ha vid något kommande tillfälle.







Har försökt mig på att göra en steg-för-steg-beskrivning på hur man tillverkar en Kungakrona i luffarslöjd! Det var inte lätt... och så var jag ju tvungen att göra en krona till , bara för detta....hmpf...

Så håll tillgodo nu, både Nina och Jeanette... bara att sätta igång... det är ni som har bett om det!! Fniss...

Hade ju tänkt att lägga ut beskrivningen på "Gerda-Thyras Galleri"

men döm om min förvåning när jag upptäckte att den sidan har totalkraschat...

Jag vet inte om det är mig, min dator eller Blogspot som är "boven i dramat" men det har hänt mig en gång förut...Konstigt!


Beskrivnigen på Kungakronan i luffarslöjd finns på

min presentationssida: "ATELJE GERDA-THYRA"

under "beskrivningar och tillvägagångsätt" !


Det är en sida jag har knåpat med under sommaren ( även den på blogspot, så vi får väl se hur länge den finns kvar där...? )och som jag har tänkt ska vara istället för en hemsida vid kontakt med ev. kunder och andra intresserade när jag någon gång per år säljer på julmarknad eller vid liknande tillfällen. Det är rätt upp och ner, bara en ganska opersonlig presentationssida på mig och mitt hantverk, det går inte att kommentera eller göra sig hörd på annat sätt än genom att maila mig och jag har heller ingen besöksstatestik.

Men ni kan ju kommentera den här inne nu, så jag får veta om ni tycker att sidan i helhet är lättfattlig och OK... Om den så att säga är tillräcklig för att fylla sin tänkta funktion!?




Så, sätt igång och veva kronor nu, för kung och fosterland....



Ovido - Quiz & Flashcards