G

Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av gt - 10 augusti 2007 10:25


Har varit på ett par små loppis i sommar, bara för att titta...

Jag behöver ju absolut inte fler saker än jag redan har men naturligtvis kunde jag inte hålla mig... det var ju så billigt! fniss.




Någon Kamelkruka hade jag inte förut... Har ni? Fniss

När jag såg den så kändes det som om den hörde till livets nödvändigheter!

Kostade bara 30 kronor och den är ca 25 cm hög och 35 cm bred, så den är rätt stor.



Och inte hade jag en stor urna med kor på, i jugendstil, heller.....

det behöver man ju...! Eller...?

20 kronor kostade den skapelsen och gör sig ganska bra med en stor bukett sommarblommor på trädgårdsbordet under plommonträdet.

Jag blir glad när jag ser den, men jag får hålla ett litet öga på den, för grannen har spanat in den och jag vet inte om urnan möjligtvis kan få små fötter och pinna iväg nerför slänten...?





Den här runda vasen med kyrka, hus, träd, kossor, hundar och Gud vet vad, fick jag av en väninna som inte ville ha den...

Jag tycker att den är fin och knubbig, jag...



Glasfatet köpte jag av ett par unga tjejer som hade hyrt bord på

"The Market" på Haga Kyrkoplan, en marknadsplats för konstnärer, konsthantverkare, musiker mm.

Fatet består av 2 snapsglas och en assiett som är hopfogade med varandra.

Jag tycker ide´n är lite kul! Det var dekorerat med röda gelehallon när jag köpte det , men de är av naturliga skäl slut...



Det här är ett "hittegods"...

Broschen med tro, hopp och kärlek, i tunn silvertråd, har förmodligen min mans Farmor ägt.

Det hittade jag i en liten ask, som jag har här i stugan, och vi tror att asken har varit hennes... Fint, tycker jag!


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT TREVLIG HELG !


Ovido - Quiz & Flashcards