G

Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av gt - 16 augusti 2007 19:22


...eller vem har annars varit här och lämnat en kungakrona på mitt berg??




Hur som helst så tog jag in den, tänkte att man kunde använda den som ljuskrona... det har jag sett att folk på bloggarna gör!




Nej, skämt åsido, så har jag länge tänkt göra en sådan där fin kungakrona som jag har sett i vissa inredningsaffärer, nätbutiker och inne hos en hel del olika bloggare. fast jag tänkte göra den i luffarslöjd.

Så igår morse så satte jag igång med att klia mig i huvudet över konstruktionen... och när jag blev någorlunda klar över hur jag skulle göra så började jag veva och veva och veva...! Har vevat i två hela dagar.... och nu är den äntligen klar!!! Jag måste nog, utan att skryta, tillstå att jag faktiskt är ganska nöjd! Men gissa hur mina stackars händer mår...!? ISCH...AJ AJ..oh...

Nu ska den ut i trädgården i några veckor, för jag vill att den ska rosta litegrand... Sen får vi se vad som händer med den... kanske blir den bordsdekoration, ljuskrona eller stöd för "Hjärtan på tråd" i en blomkruka... vi får se...

Det är synd att jag inte hade gjort den för ett par år sedan, när en av mina tvillingsöner hade rollen som Bergakungen i en skolpjäs... då hade han kunnat bära den på sitt huvud... men, men, då på den tiden, hade jag ju inte lärt mig luffarslöjd ens, så det är en fullständigt idiotisk tanke!


Måste bara tillägga, att jag förut idag när jag tog en liten paus och kikade runt på några bloggar, upptäckte att VILDÄNGEL också har suttit och luffarslöjdat en kungakrona idag! Kul, undrar hur många ytterligare som har vevat kronor just idag?




Ovido - Quiz & Flashcards