G

Alla inlägg den 9 april 2007

Av gt - 9 april 2007 11:14

Den här tavlan med den fina ramen, hittade jag för länge sedan i soprummet. Tänk att någon har slängt den...
Jag har inte haft någonstans att hänga upp den förut, utan har haft den undanstoppad i flera år. Men nu när jag har ett "eget" rum, så har den fått komma fram i dagsljus igen....
Texten är broderad i olika färger, på något som liknar tunn aidaväv, bakom den ligger ett folieliknande silverpapper som lyser igenom tyget. På fotot syns själva foliet mer än i verkligheten... "på riktigt" så glittrar det bara lite bakom tyget. Men det kan ju vara ett tips, om man vill förstärka något med lite skimmer bakom....

Av gt - 9 april 2007 10:44

Ja, det kan man väl om man vill...!
Själv tänker jag hänga upp den på en krok i hallen, och erbjuda frusna gäster...
Kunde inte hålla mig, utan stickar ett par till av dessa tofflor. Den här gången i ljusare vårfärger med pärlemor-"krimskrams" fastsytt runt om.
De är så roliga att sticka, så jag ska göra fler och just ha som gästtofflor om någon fryser om fötterna. (Jag är nämligen fantastiskt duktig på att vädra....!fniss)

Ovido - Quiz & Flashcards