G

Alla inlägg den 4 april 2007

Av gt - 4 april 2007 09:54

passar jag på att presentera "de tre systrarna Häxa"...
De bor i sin borg med tre små möss och en liten svart katt.

Den här keramikborgen är ett av de första keramikalster jag har gjort. Det var i och med den här skapelsen som mitt keramikintresse vaknade.
Jag hade en granne som var keramiker, och hon bjöd in några av oss grannar en dag, för att "leka med lera".
Vi skulle få göra oss var sin borg. Jag gjorde häxor på min, och de andra gjorde troll eller sin familj, på sina borgar. Det var ett fasligt pysslande och puzzlande att kavla och få ihop dessa stora borgar, men vi klarade det allihop, och var så stolta så vi nästan sprack....

Så var mitt intresse väckt... och jag "släppte allt jag hade för händerna", och sökte och kom in på en 1-årig grundutbildning i keramik... och på den vägen är det...
Delar numera verkstad med Trolltygg och änglaströssels mrln och vi kämpar på med glasyrprover och lerklumpar!

Ovido - Quiz & Flashcards