G

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Mera återvinning...

Av gt - 31 augusti 2007 09:06


Jag älskar att kunna använda mig av saker som redan finns och göra nya grejer av det!

Den här lilla börsen, eller vad man ska kalla det, har hängt med mig i många år vid det här laget... jag  har använt den som plånbok, pennfodral och just nu har jag den som en liten sminkväska.



 


Till den  har jag använt mig av en gammal fårskinnspäls och mammas avlagda skinnjackor.



 


Och så här ser baksidan ut.. med en liten "flärp".... jag är löjligt förtjust i "flärpar"... skulle kunna sätta "flärpar" på allt om jag inte sansar mig!

Bara ordet "flärp" är ju underbart roligt att säga.....!!!!


HA EN RIKTIGT TREVLIG HELG!



 
 
helga

helga

31 augusti 2007 10:58

Den var ju helcool. Flärpa på du - det gör ju prylen så mycket roligare!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

31 augusti 2007 11:18

Fräckt, jag har också sparat massor i-fall-att och fått familjen bli galen på mej :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

31 augusti 2007 15:16

Puh, skogsfrun törs knappt kika in här. Blir svettig så fort jag ska sy några sömmar, för hand får det bli för jag har ingen symaskin ens. Tycker du skapar så roliga vackra saker hela tiden. Nu ligger här ett tyg...

http://barasaras

 
vildängel

vildängel

31 augusti 2007 18:02

Förstår din fascination av flärpar - jag gillar dem oxå *s*

http://vildangel.blogg.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

31 augusti 2007 19:02

Flärp på dig :D
Ytterst fint... allt du gör. Så även denna. Känner att även jag måste börja göra något med mina fingrar... även om jag ännu inte fått hem denna förgrönade järntråd till min krona. Men det kommer. Ha en skön helg!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Monica

1 september 2007 13:25

Den var tuff!

Ja, jag gillar också att göra nytt av gammalt och när jag fyndade en halsduk på loppis idag av minst en hel härva fin lovvikaull sa jag att jag kanske repar upp och gör nåt nytt om jag inte bara använder den som den är, men kvinnan som sålde den rynkade nästan på näsan... pytt, tänkte jag och gick vidare med min egen näsa högt:)

 
Madevik

Madevik

1 september 2007 15:15

Den var söt!! Jag gillar flärpar, jag också :-)

http://www.blogg.hobbyboden.com/madevik

 
Jeanette

Jeanette

2 september 2007 21:30

Hm, undras om jag inte har lite päls att leta fram jag oxå. Din lilla väska var hur cool som helst! Gjorde mig sugen på att testa....som din blogg så ofta gör.

Stor kram
Jeanette

http://jeanetteshandmadestuff.blogspot.com

 
stina

stina

3 september 2007 11:33

Tack för att du är så go.

Det är inte klokt vad mycket fint du hittar på. Kul med fler "hittapåare". Stor kram från Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards