G

Direktlänk till inlägg 1 april 2007

Himlen brinner....

Av gt - 1 april 2007 10:32

Så här såg det ut utanför våra fönster, för några kvällar sedan.
Det var oerhört vackert, på ett nästan, lite otäckt sätt...
Det är litegrand av "Jesu korsfästelse" över bilderna.
Min son fotade från balkongen.
Man skulle kunna väva en bild eller måla en tavla, med detta som inspirationsmaterial...

 
 
Ingen bild

Filifjonkan sjunger

1 april 2007 13:49


Se hur hela Uppland står i lågor.
Kvällssol brinner bortom Solna skog.
Grön som ärg mot violetta vågor,
"Brunnsviksvassen står där gäddan slog.
Långt i syd mot bleknad himmel blänker
fönstrens rad som guld på södermalm,
och på slottet vakten flaggan sänker
Stockholm svalkas efter dagens kvalm. och så vidare,,," Vacker bild som får mig att tänka på den gode Evert Taubes text.

 
Hannele

Hannele

1 april 2007 19:01

Vackert, jag älskar solnedgångar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
vänninan längre ner på gatan

vänninan längre ner på gatan

1 april 2007 19:38

Detta måste jag ha missat. Satt väl och stickade då... gööörskoj (håller med dej) sticke föresten. En sak till... två fönster var det. Och jag har kikat in och sett hur det ser ut. JA, två heltäckande mörka gardiner behövs,,, det var som arr stå därinne när jag kikade in ;)

http://mrln.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

2 april 2007 14:00

Häftigt.....men samtidigt som du säger lite otäckt!
Förr i världen tittade sjömännen mycket på himlen för att förutspå morgondagens väder och sa:
Red sky in the morning, sailors warning.
Red sky in the night, sailors delight.
Stämmer oftast....

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Bengt-Alfreds tankesmedja

Bengt-Alfreds tankesmedja

2 april 2007 17:56

Såg samma himmel.Tänkte nästan detsamma fast jag hade en annan kulle framför mitt fönster. Vackert, romantiskt och förunderligt!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
akson

akson

4 april 2007 13:49

Såg en liknande himmel några dagar senare och lyckades även jag att dokumentera den. Det är så läckert med de nästan rosa solnedgångarna som förekommer mellan varven.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Husfrun

7 april 2007 16:20

http://etnhum.etn.lu.se/arkiv/musik/kakvisor/58.htm


Hittade sången du funderade på och jag hoppas det var rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards