G

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Tänk, vad kul...

Av gt - 12 oktober 2007 08:32


... att Doris Lessing fick Nobels litteraturpris! Det är hon värd efter ett långt författarliv!


För några år sedan gjorde jag ett textilcollage i fritt broderi på krokodilpapper, med ett citat och bild av Doris Lessing på, till en liten sommarutställning som vi hade i "människobyn".



"Tänk fel om du vill... men tänk själv!"


Med det citatet av Doris Lessing och påminnelsen om, att i kväll och alla andra kvällar, inte glömma att




TÄNDA ETT LJUS MOT VÅLDET...


ÖNSKAR JAG ER EN RIKTIGT TREVLIG HELG!







 
 
Monica H

Monica H

12 oktober 2007 10:56

'Oh Crap!'... *skrattar*

Gillar ditt verk:)

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Clara

Clara

12 oktober 2007 13:15

Ha den äran på ettårsdagen :=) Tänk vad tiden går fort när man har roligt!!!! Och roligt har vi haft ...eller hur...minns du invigningen av din andra blogg....då var det livat!!! Clara ska försöka ordna en festlig invigning någon gång i nästa vecka .....på sin nygamla blogg. Jag förvarnar dig när det är dax så du hinner ta på dig festblåsan :=)
Tur att du fortsätter blogga för annars hade det blivit trist.....en jämnvikt som du säger tror jag också att jag börjar finna....med bloggandet , alltså.
Ha en skön och kreativ helg...jag ska tända ett ljus ikväll mot våldet...jag lovar...vi hade ju en tragisk händelse här i närheten ...i Rödeby där en 15 årig pojke blev skjuten.....så sorgligt!!!
Take care!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan nickar

12 oktober 2007 14:20

hej Gerdathyra... ja det var verkligen roligt med Doris Lessings nobelpris och hoppas verkligen att hon kommer.. ja ljus mot våldet eller för offren jo det änder jag med men det hjälper ju inget,,suckar det står hela tiden i tidningarna, Ps skicka klappar och goss till Findus..

 
Hannele

Hannele

12 oktober 2007 15:08

Underbart, Gerda-Thyra! Jätteroligt med en Nobelpristagare som jag har läst, har i bokhyllan och tycker mycket om :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

12 oktober 2007 16:15

Javisst är det roligt! Jag gillar hennes böcker. Och ditt fina collage! Trevlig helg!

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
birgitta

birgitta

13 oktober 2007 08:34

Åh, vilket fint inlägg och så fantatiskt konstverk du gjort, jag är verkligen imponerad. Collage är så mysigt att hålla på med, kreativt och spännande, kram och ha en bra helg. Och visst är det bra att Doris Lessing till slut fick priset.

http://fridtid.blogspot.com

 
madelene

madelene

13 oktober 2007 09:00

Vilken passande bild med Lesing nu & Vilket bra ordspråk!
Ha en bra helg
*kram* /madelene

http://linneagarden.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

13 oktober 2007 22:59

Förlåt Gerda-Thyra men jag råkade kollra bort din kommentar. Tittade på film samtidigt som jag läste den. Härom dan förstörde jag en lång rad kommentarer i inlägget "Gränsen Stängd" Jag fumlar för mycket med datorn! Men som sagt filmen om Piaf kanske jag går och ser annars är jag faktiskt inte så intesserad numer att gå på bio som du skrev! Ha det bra och jag ser gärna en ny kommentar från dig om du har lust! Än en gång ha det bra!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

15 oktober 2007 16:09

Hej på dig,,hoppas allt är bra med dig och med lille Findus och hans söta kläder...

 
Ingen bild

pia puma

15 oktober 2007 17:27

Jösses ja, jag som inte läst något av Doris Lessing. Pinsamt men jag såg intervjun o hon verkar varaen urgullig o charmig liten tant.

 
Jeanette

Jeanette

15 oktober 2007 18:10

Vilket fint collage! Du är före din tid du! I fredags var jag på antivåld manifestation i Malmö så många ljus blev tända. Men det bekymrar mig lite att det ideligen ska behöva hända nya hemskheter för att vi skall vakna. Först då går vi man ur huse men våldet finns runt om oss i samhället varje dag. Det krävs att vi ständigt visar vårt avståndstagande och vågar agera mot våld i vardagen .... då kanske kan världen bli en bättre plats.

Kram
Jeanette

PS Innerligt glad att du fortsätter blogga. Vad vore livet utan en dos Gerda-Thyra!

http://jeanetteshandmadestuff.blogspot.com

 
Hanneles jul

Hanneles jul

16 oktober 2007 13:56

haha, trettio böcker av Doris Lessing har jag, ska börja läsa om henne igen :)

http://hannelesjul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards