G

Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av gt - 10 oktober 2007 08:26


Igårkväll var jag på bio, och såg filmen som jag så länge har tänkt se...

Nämligen "La vie en rose" filmen om Edit Piafs liv...

En fullständigt UNDERBAR film... gå och se den, om ni inte redan har sett den... om ni som jag gillar Frankrike, Paris och Edit... och New York... scenerna från New York var som en dröm... jag skulle kunna tro att den allmäna "drömmen om New York" på 50-talet var precis, som de hade fångat den, i den här filmen!

Det är en sådan enormt STARK film... man blir så berörd, i alla fall jag... luften stod liksom still emellanåt och man kunde knappt andas...

För ca. 30 år sedan tillbringade jag en hel del tid, och till och med bodde, ett tag i Paris. (Varför? Kolla här!) Läste då en biografi om Edit Piafs liv... ett oerhört hårt liv... där hon ger allt till konsten och sin publik... det enda hon hade, var just sin fantastiska genomträngande röst...




Idag har jag bloggat i precis 1 år!

Det är inte klokt att ett år kan gå så fort... Här är mitt allra första inlägg!

Inte vet jag, om jag har fått mer struktur på mitt hantverk....fniss... men det är i alla fall väl dokumenterat...

Att folk har hittat hit till min sida, det har i alla fall statistiken bevisat... Tack alla ni som kikar in här! Utan er, hade det nog varit ganska trist!

Vissa utav er har funnits med mig i princip hela detta året... t.ex Clara, som skrev den allra första kommentaren här i min blogg, fast hon hette Gaudium på den tiden och hade ingen egen blogg... Gunnel hittade också hit väldigt snabbt... likaså Madevik... och ni finns kvar fortfarande!! Fantastiskt!

Ett tag i sensomras hade jag tänkt sluta blogga, men det ska jag inte... tycker nog att jag har hittat en jämnvikt och struktur på bloggandet, nu när jag bara skriver någon gång, eller ett par gånger i veckan.... och det är ju så kul att skriva här, visa upp vad jag har knåpat ihop... och få läsa era kommentarer om mina grejer... (ni får gärna komma med mer konstruktiv kritik om ni vill...om ni vågar... och OM jag klarar att ta den...? fniss...?!)

Och så får jag ju SÅ himla mycket inspiration genom att besöka andras bloggar och se vad ni sysslar med! Det är alltid så spännande...


EN STOR KRAM TILL ER ALLA!

Ovido - Quiz & Flashcards