G

Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Välkommen in i vår keramikverkstad....

Av gt - 24 maj 2007 13:44


Så här ser det ut i den keramikverkstad som jag och Trolltyg delar systerligt på.... Kom in och kika, om ni har lust... men akta kläderna... för det är smutsigt, dammigt och lerigt här inne...


Det är här inne vi befinner oss ibland, som idag t.ex bland glasyrer, underglasyrer, leror och oxider....


Det är nog också här inne, vi lägger den bästa grunden till de grå hårstrån som förökar sig i allt snabbare takt, på våra huvuden...

I första hand är det ugnen som är boven i dramat.... den är gammal och skröpplig och vill inte alltid göra som vi vill....

I andra hand så är det glasyrerna som trilskas....

Men skam den som ger sig... för det är verkligen jätteroligt att hålla på med keramik!!!!



Den gamla ugnen....



Verktyg, oxider, glasyrer mm....




Arbetsbord, gipsplattor och mera glasyrer....


och några av våra mer eller mindre misslyckade produkter som har blivit kvar i verkstaden ....

 
 
Hannele

Hannele

24 maj 2007 19:35

Mysigt det ser ut. Min moster har en liten ugn, hon målar färdig porslin, hon började sent, vid sextioårs ålder.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

24 maj 2007 19:44

Så j
härligt det ser ut med en keramikverkstad! Kan bli lite sugen ibland.........har då och då genom livet gått på olika keramikkurser. Något jag också gjort är silversmide. Nu är jag så sugen på silverlera! Har du hört talas om det? Jag gillar när det "blir lite som det blir" och sedan utgå från det, och det imbillar jag mig att silverlera blir!

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
jeanette

jeanette

24 maj 2007 21:45

Nu blev jag verkligen avundsjuk! Allt mitt "vill ha" begär vaknade till liv! Vad härligt med egen verkstad!

http://jeanetteshandmadestuff.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

25 maj 2007 00:01

Jasså det är så det ser ut och Trolltyget är när telefonen gång på gång säger: Har inte tid att svara,ring igen senare!
Föresten vilken underbar lampkupa!
Ha det jättebra i din verkstad!
Kram på dig.....

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

25 maj 2007 08:10

Vad mysigt...jag kan riktigt se er två framför mig när ni fnittrar och donar därinne! Fy bubblan vad roligt ni har det....tack för att du visade dessa bilderna!!! ha det gött i helgen....en stor kram!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan kliverfösiktigt över golvet

27 maj 2007 14:37

Ojoj,,,aha så Trolltyg och du är väninnor så roligt en rar tjej med och duktig. Gråa hår säger du ?? Förstår absoluuut ingenting det har jag inga alls gråa hår..(håller fingrarna i kors bakom ryggen ) tycker ni har en maffig verkstad..

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2007 20:44

Va kul att få kika in i eran keraikverkstad!
Jag å Dotras Gudmor hade en dekormålarverksta tills LillaLivet föddes. (Sen blev det för rörigt med två barn bland alla målar-grejjer) Vi målade på beställning: skyltar, doptavlor, möbler etc.
Att se hur fint ni har det i verkstan får mig att längta tillbaka till den tillvaron...
=0)
PS: TACK för titten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards