G

Alla inlägg den 14 maj 2007

Av gt - 14 maj 2007 09:19


Jag har ju som sagt inte foton på alla änglar som jag har gjort ... men några har jag ju förevigat innan de flyttade ifrån mig!

Så här kommer en liten kavalkad av mitt "änglamakeri":


Den här har ni ju sett, min f.d presentationsbild:

"som en röd tråd" heter den och var med på en samlingsutställning som Broderiakademins Göteborgsgrupp hade på Galleri Floras Rike på Botaniska Trädgården i Göteborg förra sommaren.

Den här ängeln är "liksom min egen"....


"Bokmals-ängel"

Hon bor hos en Biblotekarie, därav namnet...



"Blommig sommar-ängel" som håller ordning på min väninna Stina.



Några andra utflyttade änglar.... har tagit ett foto av foton, eftersom min scanner tyvärr inte vill vara med längre...



Till sist, " Blå Ängel", den första ängel jag gjorde, efter att ha sett tygänglar till bebisar i en av mammas tidningar och blev då inspirerad att sy lite mer personliga och personinriktade änglar ...

Den här ängeln hänger på väggen här vid datorn och ser till så jag inte fastnar ute i cyberrymdens alla spännande vrår för länge....


Eftersom jag redan har fått ett par förfrågningar om vad det kostar att beställa en ängel, så svarar jag på det här:


En mer arbetad ängel , med "attiraljer och pynt" såsom hatt eller väska mm

kostar 250 kr.

En vanlig enkel ängel, typ " Blå Ängel" eller "blommig sommar-ängel" kostar 175 kr.


Alla änglar är sydda helt för hand och jag gör mitt bästa för att de ska bli så personliga som möjligt. Änglarna är ca. 20 cm höga. 


Ovido - Quiz & Flashcards