G

Alla inlägg den 29 maj 2007

Av gt - 29 maj 2007 16:23


Näsduksträdet blommar för fullt i Botaniska Trädgården här i Göteborg.

Jag har aldrig sett det i blommning förut, så nu skulle det äntligen beskådas med egna ögon....

Sagt och gjort.... lurar med mig det stackars Trolltyget kl 10 i morse, och travar iväg.... Vi hann väl nästan till Botaniska när regnet fullständigt forsade ner.... men så lätt ger inte vi upp.... in en sväng på den underbara Butiken i Botaniskas entre´och tror oss invänta regnets avtagande....samtidigt som vi passar på att titta på allt fint och vackert de har till försäljning där inne... sedan tyckte vi nog att det slutade regna... så vi iväg ut igen, på jakt efter detta träd med sina "fladdrande näsdukar". ... Regnet bara tilltog mer och mer....när vi väl hittade det vi skulle se, så var vi fullständigt dyngsura rakt igenom .... och i det läget blir man inte så impad av vad man ser... så jag blev nog ganska besviken, hade väntat mig en större upplevelse, tror jag....

Men dagen blev bra ändå... solen tittade fram och vi gick vidare till Jubileumskliniken på Sahlgrenska, jag kom ihåg, från förr i tiden, när jag arbetade på Sahlgrenska att där säljer de jättegoda smörgåsar, som vi köpte med oss.

Sedan gick vi till stugan, drack kaffe och tuggade i oss dessa goda mackor med lax, avocado och räkor mm... mums....

Där satt vi länge på verandan och åt och planerade ett nytt litet projekt, som vi har på gång....Kul...



Bilden föreställer mina ormbunkar vid berget i stugan.



Ovido - Quiz & Flashcards