G

Alla inlägg den 13 maj 2007

Av gt - 13 maj 2007 11:14

De här textil-änglarna har några år på nacken.


Jag fick en beställning på den gröna ängeln, av en väninna när hon skulle på middag och hon ville då ge värdinnan en "look-alike-ängel som jag hade gjort. Jag fick helt fria händer, och den blev väldigt lik personen i fråga. Även jag kände henne, så det var ganska lätt att få in personligheten i den lilla ängeln.

Den här ängeln fick namnet : " Med hjärtat på rätta stället" för kvinnan som skulle få den är en sådan fantastisk människa med sådan kraft och styrka, färgstark och oerhört vänlig.



Några veckor senare fick jag en till beställning, då av den "gröna ängeln" själv, hennes syster skulle snart fylla 50 år, så hon ville då ge henne en egen ängel som skulle vara lite "hip" för det tyckte storasyster att hon behövde...

Henne hade jag aldrig träffat själv, så jag fick ett foto på damen i fråga med personlighetsbeskrivning.



Det är så himla kul att göra dessa änglar som ska ha samröre med personen som ska få dem. Min man kallar dem för "Voodo-dockor"! Och det kanske man kan göra, men bara med positiv kraft i sådana fall.....fniss

Tyvärr har jag inte foton på alla änglar jag har gjort. Det är lite synd, men inget att göra något åt så här i efterhand...

Har sytt änglar med väskor och med hattar,med dreadlocks och även en riktig svart Punk-ängel...



Ovido - Quiz & Flashcards