G

Direktlänk till inlägg 20 mars 2007

För Lavendel och andra örter......

Av gt - 20 mars 2007 18:28

...som man ska torkar, har jag gjort denna lilla hängare.
Jag älskar Lavendel och jag envisas med att varje sommar köpa en massa plantor som jag förhoppningsfullt tror ska finnas kvar nästa sommar också....Men ack vad jag bedrar mig.....för nästa vår så är de flesta borta... Jag har ingen aning om vad jag gör för fel! Hos andra kommer de tillbaka, så varför inte hos mig? Jag har planterat dem i rabatter, bland stenar och i krukor, men inget hjälper.... Hur som helst så ska jag torka årets skörd på denna lilla hängare som jag har gjort färdig idag. Jag ska binda små söta buketter som ska hängas upp på krokarna....

 
 
sara

sara

20 mars 2007 20:02

Hej! Jag tor den ampeln blir jättesöt med lavendelknippena! Gillar din blogg med läckra hantverk och finstämda färger. Är det en gammal tapet du har som bakgrund här? Mycket vacker, kan knappt slita mig från den;)zzzzzzzzzzz oh, nu kom jag loss

http://barasaras

 
Yvonne

Yvonne

20 mars 2007 20:25

Jättefin hängare du har gjort...det kommer att bli såå vackert med lavendel och örter hängande från den.
Jag har erfarenheten att lavendel vill ha mycket torrt på vintern, den måste stå där det är väldränerat. Men ibland dör den ändå...fast man sköter om den som en baby!!
Ha det bra!

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
väninnan tvärs över

väninnan tvärs över

20 mars 2007 22:15

Hej där, vad fin den var.
Själv har jag inte vevat idag.
Varit på nämndemöte med Agneta H.
De du, nu fick du nått att undra över.
Kramis slänger jag åt höger på balkongen och hoppas den landar rätt.

http://www.medlem.krakvalling/spray.se

 
Clara

Clara

21 mars 2007 07:48

Du...den här var läcker...som den vackraste lilla kristallkrona! Jag är också tokig i lavendel...droppar ofta eterisk lavendelolja i städvattnet...det doftar så gott! Man blir lugn av lavendeldoft, har jag hört!
Lycka till med dina lavendelplantor , hoppas du får bättre tur i år!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

21 mars 2007 07:50

Nu kom jag på en sak till...:) Du som är så duktig på det här med trådarbete...du skulle ju kunna göra vackra tiaror och små bröllopskronor....bara en tanke..
Kram

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

21 mars 2007 08:05

Tack för era snälla kommentarer!Vad roligt att ni tycker om min lilla "ört-krona".

Clara: Jag har tänkt tanken med tiaror och brudkronor, men VEM vill ha "skräpmaterial" på huvudet när de gifter sig...? Jag använder mig ju av järn- eller ståltråd som är förzinkad...
Det skulle väl vara järntråden i sådana fall...!? Vi får se... Däremot leker jag lite med tanken på att göra en Luciakrona, men det blir ett "hästjobb", skulle jag tro!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

21 mars 2007 08:21

Sara:
min bakgrund har jag hämtat på en sida med gamla bilder:
www.art-e-zine.co.uk/vintageresources.html

 
HeiGrim

HeiGrim

21 mars 2007 08:56

Kommentaren min havnet på det forrige innlegget
ditt, det skulle være her.....titt ned dit ;0))
Dumt med useriøse mennesker på nettet, men de finns desverre, håper det tar slutt!!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Johanna Hallondoft

Johanna Hallondoft

22 mars 2007 08:09

Vilken fin skapelse. Du kanske har fel jord till dina lavendelplantor. De gillar att bo i jord som är blandad med lite sand för att de ska kunna utveckla ett bra rotsystem. När blommorna har blomamt över och du har klippt av alla blommorna för sommaren kan man strö benmjöl (lite äckligt dock) på jorden så gynnar det blommningen nästa år. I april/maj så klipp ner dina plantor rätt rejält, så skjuter de nya fina skott :)

http://johannadesign.blogg.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 mars 2007 08:34

Tack för tipsen om hur jag ska få mina lavendelplantor att stanna kvar!
Det kan nog stämma som ni skriver, både Johanna och Yvonne, jag har ganska lerig jord på min tomt, och det blir ju ganska odränerat och fuktigt, ska nog "lätta" upp jorden lite...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

22 mars 2007 19:20

Sån söt liten hängare.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

modelisch

15 juli 2007 11:59

jag älskar lavendel och har precis köppt min första planta... hoppas att min också överlever.... tyckte att din hängare var jätt efin med kristaller o så...
hoppas att dina lavendel plantor överlever vintern..... ta upp dom och förvara i en källere det är mitt svar jag garanterar att det fungerar... puss på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards