G

Direktlänk till inlägg 17 mars 2007

Ett bra sätt att spara barnteckningar på.....

Av gt - 17 mars 2007 11:19

är att göra något av dem!
När mina barn var små och hade gjort någon extra fin eller rolig teckning, så kalkerade jag av den och målade den på tyg eller ristade in som dekoration på mina keramikföremål.
Mycket uppskattade presenter till far- och mor-föräldrar...
och jätteroligt för ungarna själva, att ha en egen mugg eller kudde med sitt konstverk på...!
Jag har sytt allt från kassar, kuddar till glasögonfodral och kollegieblocksfodral med olika teckningar på.
(kudden är tyvärr lite skrynklig, den har jag nämligen på min stol i syrummet...)

 
 
Clara

Clara

17 mars 2007 12:33

Det här var ett bra sätt att föreviga barnens teckningar.....dom var ju för häftiga! Jag skrattar ihjäl mig.....monster med lång snopp...var det ja! Typiskt ungar!
Kram från Clara

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Johanna Hallondoft

Johanna Hallondoft

17 mars 2007 15:17

Monster med lång snopp...hur kan man ens komma på något sådant *ler* Jättesöta muggar och vilket fiffigt sätt att "spara" sina barns tecknignar på. Perfekt minne när de sedan blir större. Dina alster blir förevigade i min inspirationsmapp så jag kommer ihåg detta den dagen jag skaffar barn :) Trevlig helg.

http://johannadesign.blogg.se

 
dödergök

dödergök

17 mars 2007 17:41

Hej!
Kul att du kommentarat i min blogg!
Mönstret till piratvantarna finns här; www.helloyarn.com

http://dodergok.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

17 mars 2007 18:58

Åh, så fina muggar! Jag har gått på keramik-kurser i flera omgångar i mitt liv, men aldrig att jag kom på denna ide! däremot har jag broderat mina barns teckningar och också gjort textiltryck. Nu är mitt äldsta barnbarn precis i denna ålder, och ritar huvudfotingar för fullt, gärna med snopp! Så nu lägger jag de bästa på hög och tänker brodera dom. Har också tänkt att göra lite roliga barntröjor, tycker att det finns så trista kläder till pjkar, bara fordon och militärfärgat mm inga pärlor, det är bara för flickor, tydligen!

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
Ingen bild

elaina

17 mars 2007 22:36

LJUVLIGA!
=0)

 
Liv-Toril

Liv-Toril

18 mars 2007 10:38

Barnetegninger har ofte et herlig uttrykk med masse humor. Dette var bare kjempeflott.

http://blogg.hobbyboden.com/livtoril/index.php

 
Hannele

Hannele

18 mars 2007 18:07

Så fräckt, min mor är duktig på att brodera.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

19 mars 2007 10:06

Har inte tid att kommentera-måste kasta mig över barnens teckningar och börja producera! Tack för inspirationen!!!

 
Filifjonkan är allvarligt imponerad

Filifjonkan är allvarligt imponerad

20 mars 2007 17:35

Men du är otrolig...vilken sagolik ide,,,
Det måste vara alldeles ljuvligt för dem sen när de växt upp att få se sina alster så där alltså huvudfotingarna är ju härliga,,,ja du sån skaparglädje du har.

http://f

 
sara

sara

20 mars 2007 20:11

Himla rolig idé! Nu sparar jag din länk till min samling :)

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards