G

Direktlänk till inlägg 3 mars 2007

Liten hätta från Dalarna.

Av gt - 3 mars 2007 12:10

Den här mössan är också från min barndom. Jag tycker att den är så bedårande vacker! Tyvärr så har jag inte själv kunnat "återanvända" den på något av mina egna barn, eftersom jag bara har pojkar....... Men man vet ju aldrig, jag kanske i framtiden blir farmor till något litet flickebarn, som jag kan trycka på den här mössan!?
Visst är den fin, med sina färgstarka yllebroderier?
Den är inköpt i Leksand i början på 60-talet.

 
 
Madevik

Madevik

3 mars 2007 13:20

Åh, så fin!
När min dotter var baby använde hon en dalamössa i bomull med tryckt mönster. Den hade jag när jag var liten:-)
Det är så söt modell på mössorna!
Ha en fin lördag!

http://www.blogg.hobbyboden.com/madevik

 
elaina

elaina

3 mars 2007 16:03

Mycket fin mössa!
Våran Farmor hade blekgröna rätt så stora kuddar med sådana mönster slingor. Undra just var dom blivit av?

=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elink72

3 mars 2007 16:45

KJEMPESØØT og FLOTT lue!! :) :)

 
Clara

Clara

4 mars 2007 14:18

En sån här hade jag när jag var liten!!!! fast med vit botten....var är den,tro? Ligger nog i mammas gömmor:)

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

4 mars 2007 14:21

Otroligt vacker, det är så fint med gamla textiler och handarbeten.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
sublim design

sublim design

4 mars 2007 21:26

Å,å...just en sådan mössa hade jag också när jag var liten!
Tänk att du och jag gick omkring med likadana mössor.
Då var vi söta!
Dom är ju så fina.
Ha, det bra.
/S

http://sublimedesign.blogg.se/index.html

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 mars 2007 16:07

Åhh vad fin men det är väl dräktmössan till Dala-Floda dräkten? Tycker den ser så ut. Nu har du fått en egen bild med en text på som man får ha glasögonen på för att läsa ang tofflor på min blogg det är ang tofflor och din kommentar.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

6 mars 2007 17:11

Tack, snälla Filifjonkan! Jag har kopierat och sparat den fina bilden och texten!

 
Ingen bild

Mumamman

5 juli 2012 02:08

Letade fram min gamla hätta som jag använde genom hela högstadiet och gymnasiet. Den har också påsöm men inte lika dana blommor som din. Undrar om det går att få tag i en likadan som min?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards