G

Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Jag får väl bita i det sura äpplet......

Av gt - 23 maj 2007 09:10


Har sett att det på flera bloggar är en utmaning på gång om vad som är ens favoritsaker. Det tycker jag är kul...

Jag har ju förut avsagt mig allt vad utmaningar heter.... så jag får väl utmana mig själv då...fniss.


Man ska visa 3 saker som man äger, som betyder allra mest ..... och jag tror att dessa 3 grejer är det som betyder mest och står mig allra närmast... för de här går inte att köpa tillbaka, om de skulle försvinna eller gå sönder.

( förutom alla foton på det som är mitt liv.... barn- och ungdom, resor, människor som man har och har haft omkring sig, djur man har haft relation med, barnens uppväxt, bröllopsbilder m.m ..... ..)





Den här lampan har vi i vårt sovrum numera.

Den har alltid förr hängt i min Mormors sovrum, men jag har sedan jag var ett litet barn varit så förtjust i den... så när Mormor dog så fick jag ta den.. Hela släkten visste att det liksom var MIN lampa...

Det roliga är att det fattas ett par pärlfransar och det är min Mamma som klippte bort ett par när hon var liten och och ville absolut ha tag på pärlor en dag när affären var stängd.....fniss


De här porslinskatterna kommer också från min Mormor. Hon fick dem av en farbror när hon fyllde 2 år, 1904...

Jag samlade själv på porslinskatter när jag var liten, hade massor.... men tyvärr så gav jag bort min samling när jag var i tonåren.



Det här halsbandet har varit i min mans Mormors ägor...

Jag fick det för ca. 3 år sedan och bär det nästan dagligen sedan dess.

Det har blivit en del av mig och jag älskar det...

 
 
helga

helga

23 maj 2007 09:57

Vilka fina saker - de finaste är nog oftast dem som ger minnen från svunna tider!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

23 maj 2007 09:58

Kul att du visade dina favvogrejer!
Lampan var så fin och det var kul med minnet från din mamma som tvunget ville ha pärlor...nöden har ingen lag, liksom....
Halsbandet förstår jag att du bär dagligen...mycket vackert...förtjänar att hänga runt en vacker kvinnas hals istället för att ligga gömt i ett smyckesskrin!
kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

23 maj 2007 10:32

Vilka underbart vackra saker, förstår att du gillar dem.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Jeanette

Jeanette

23 maj 2007 19:56

Tror jag får anta utmaningen imorgon när det är ljust nog att fotografera! Då har jag hela kvällen på mig att fundera över vad jag skall välja. Fniss!

http://jeanettesfotoblogg.blogspot.com

 
Trolltygsängeln

Trolltygsängeln

24 maj 2007 10:28

Usch, det var surt... men bilderna är söta.

Hur fungerar den här utmaningen, jag har några sura äpplen liggande och funderar på att bita i ett av dom *s*

kramis

http://mrlns.blogspot.com

 
Clara

Clara

24 maj 2007 11:40

Vad gör min kära Gerda Thyra idag tros....skapar!? Jag är äntligen färdig med den s-tans oljningen....fy farao vad sköööönt!!! Jag ville tacka dig för länktipset...kanon!!! Sen ville jag be dig fråga Änglaströsslet du har som granne varför jag inte kan kommentera i hennes blogg. Det händer ingenting hur jag än bär mig åt!? Kanske min dator som börjar bli seg...har väl lagt in för mycket bilder, kanske.....:=) KRAAAAAAMMMMM

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

24 maj 2007 22:05

Lampan skulle jag bra gärna vilja ha... men den vill du nog behålla. Jag älskar sådana lampor. Helst då gamla, inte nygjorda.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

27 maj 2007 14:41

Åhh vilka skatter du har,,,underbara. Lampans franshistoria är ju underbar. Tänk så de gör de små liven! och ditt vackra halsband det är en fin kamé på det något att vårda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards