G

Alla inlägg under februari 2007

Av gt - 17 februari 2007 15:18

... som inte heller har blivit klar (än)...
Det roliga med den här duken är att, en gång i tiden, påbörjade min Farmorsmor Augusta den! Sedan har den legat i många år, tills jag en gång på mitten av 70-talet hittade den och började brodera.
Jag har naturligtvis inte sprättat upp det lilla hon hade broderat, utan det får vara kvar, trots att vi inte använder oss av samma brodergarn...
Vem vet, någongång i framtiden kanske någon av mina barnbarnsbarn gör den här duken färdig...

Av gt - 17 februari 2007 14:35

Rättare sagt, påbörjade lapptäcken! Jag håller på med 3 lapptäcken..... det är nog dessutom fel att säga att jag "håller på" med dem... Jag har en gång i tiden börjat med dem.... och aldrig gjort klart dem....
Men det ska väl bli någongång det med!

Av gt - 14 februari 2007 10:44

Har dagen till ära, gjort ett litet hjärta i luffarslöjd, att hänga i köksfönstret.

TREVLIG HJÄRTE-DAG PÅ ER ALLIHOPA!

Av gt - 13 februari 2007 23:46

Nu är den klar! Väskan med mitt collage; "en ros är en ros är en ros", som jag visade förut.
Väskan är stickad och fodrad med ett "kungakronor-tyg" som jag hittade på loppis en gång. Till axelband har jag sytt på rep runt hela väskan, det är även rep runt botten.

Av gt - 13 februari 2007 11:01

Har totalt snöat in på trådinbundna porslinsfat... går och lyfter på blomkrukorna för att kolla vilka fat som döljer sig under dem, byter ut till mitt vanliga porslin under krukorna, och norpar gladeligen till mig blomfaten.... och så "vevar" jag...
Dom två blå-gröna faten ska jag ta till stugan, det lilla är "Britta" Gefle och det lite större är "Brace" Gustavsberg.
Det rödaktiga står det bara Japan under, det ska jag ge bort i present.

Av gt - 12 februari 2007 10:05

...är väl ett fånigt ord!? Och man vet sällan vad man ska ha dem till...? Men sådana här små pryttlar är jätteroligt att göra, det går fort och man kan tänja gränserna och fantisera fritt...
Den här har jag gjort i lergods, den är ca. 7 cm lång och 8,5 cm hög, om man räknar med den "skruvade snoppen".
Jag förvarar min mans plectrum i den, han går nämligen omkring och dräller runt med dem och vet aldrig var han har dom....

Av gt - 10 februari 2007 18:16

... i den här lilla varelsen! Jag föll pladask, var bara tvungen att köpa henne!
Ängeln är snidad i trä, ca. 25 cm hög, och är målad i så fina färger så man blir alldeles lycklig!
Det är en polsk skulptör vid namn Maciej Manowiecki som har gjort henne. Han gör skulpturer både för hemmiljö och offentlig miljö, och jobbar i trä, metall, sten och även i glas. Hon ska få bo i mitt kök.

Av gt - 6 februari 2007 14:12

....jag har varit så nervös både igår och idag, bara väntat och väntat.... på besked som ska komma...
Äntligen, kom det positiva beskedet:
Älste sonen har fått lägenhet!!!!!
Jippiiiiiiiii!
Visserligen bara rivningskontrakt, visserligen bara en liten 1:a på 26 kvm.... MEN CENTRALT!
Alla ni som inte bor i Göteborg, ska bara veta vad svårt det är....
Under tiden idag,som jag har gått här som en "värpsjuk höna"( är ledig idag ) så har jag försökt göra något vettigt. Det har inte gått, utan jag gjorde lite luffarslöjd istället. Fönsterprydnader eller något man hänger var man vill... Ena tvillingsonen undrade varför jag gjorde julsaker nu, när det är vår... Och det kan man ju undra...

Ovido - Quiz & Flashcards