G

Direktlänk till inlägg 13 februari 2007

Jag är nog i knäppaste laget!

Av gt - 13 februari 2007 11:01

Har totalt snöat in på trådinbundna porslinsfat... går och lyfter på blomkrukorna för att kolla vilka fat som döljer sig under dem, byter ut till mitt vanliga porslin under krukorna, och norpar gladeligen till mig blomfaten.... och så "vevar" jag...
Dom två blå-gröna faten ska jag ta till stugan, det lilla är "Britta" Gefle och det lite större är "Brace" Gustavsberg.
Det rödaktiga står det bara Japan under, det ska jag ge bort i present.

 
 
Husfrun

Husfrun

13 februari 2007 15:34

Men hur bär man sig åt för att bli ägare till ett så vackert fat/skål???

http://skapandehobby.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maine

13 februari 2007 17:34

Verkligen snyggt och ett fiffigt sätt att ta tillvara gamla fina udda fat! Är trådbindning detsamma som "luffar-slöjd" eller är det en helt annan teknik?

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

13 februari 2007 18:09

Husfrun,för att bli ägare till ett sådant fat, kan man endera lära sig luffarslöjd själv eller
köpa ett på nätbutiken Cosas!
Dom har för 240 kr.
Jag skulle också kunna göra ett till dig, men jag vet inte hur det skulle gå till rent praktiskt!?

Maine, ja, det är samma som luffarslöjd! Det heter bara lite olika... Luffarslöjd, trådarbete, trådslöjd... finns säkert fler namn.

 
Ingen bild

Maine

13 februari 2007 18:11

Kom av ren tillfällighet in på din blogg, skrev föregående kommentar efter att jag läst dagens inlägg.Blev sedan nyfiken och kollade igenom samtliga. Såg då att det är luffar-slöjdsarbeten du gör + mycket annat. Jätteroligt att titta på allt ! Jag blir verkligen inspirerad! Fast det får vänta till jag blivit pensionär (13 år dit) för just nu har jag tyvärr varken tid eller ork... Men det skulle vara roligt att få skapa med händerna och låta fantasin blomma....

 
Hannele

Hannele

14 februari 2007 11:25

Hur fint som helst!

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Persilja

Persilja

14 februari 2007 22:12

Supersnygga!
Känner mig lite delaktig...fniss.

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

15 februari 2007 09:23

Ja Persilja, det är du i allra högsta grad....fy på dig..fniss

 
Ingen bild

Husfrun

15 februari 2007 19:43

Men går det att beställ och vad kostar ett sånt fat? Det är bara så vackert!

 
Ann

Ann

17 februari 2007 14:30

Faten är verkligen vackra!
Jag har inte kommit till skott än med en kurs, vet inte när jag kommer få tid till det. Blir så inspirerad av dina arbeten! Tack för att du visar dem. :-)

http://iminvackravarld.blogspot.com

 
Ingen bild

Husfrun

17 februari 2007 21:07

Jag ska kolla upp om jag har ett lämpligt fat. Men risken är att jag glömmer bort det till sist, men du gör så sagolikt vackra fat! Återkommer om detta om inte minnet sviktar!

 
scrolla

scrolla

15 mars 2007 12:40

Snyggt! Kul! Man blir lite sugen att börja pyssla med sånt där ändå. :)

http://scrolla.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards