G

Alla inlägg den 17 februari 2007

Av gt - 17 februari 2007 15:34

Den här har min mamma stickat, i 7 olika våder med flätor och snäckskalsmönster mm. Den ska bara sys ihop och kantas. Jag har liksom inte fått "tummen ur" ännu, men det ska bli...
Jag tror att den kommer att bli riktigt varm och mysig och vacker!

Av gt - 17 februari 2007 15:18

... som inte heller har blivit klar (än)...
Det roliga med den här duken är att, en gång i tiden, påbörjade min Farmorsmor Augusta den! Sedan har den legat i många år, tills jag en gång på mitten av 70-talet hittade den och började brodera.
Jag har naturligtvis inte sprättat upp det lilla hon hade broderat, utan det får vara kvar, trots att vi inte använder oss av samma brodergarn...
Vem vet, någongång i framtiden kanske någon av mina barnbarnsbarn gör den här duken färdig...

Av gt - 17 februari 2007 14:35

Rättare sagt, påbörjade lapptäcken! Jag håller på med 3 lapptäcken..... det är nog dessutom fel att säga att jag "håller på" med dem... Jag har en gång i tiden börjat med dem.... och aldrig gjort klart dem....
Men det ska väl bli någongång det med!

Ovido - Quiz & Flashcards