G

Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

Lapptäcken

Av gt - 17 februari 2007 14:35

Rättare sagt, påbörjade lapptäcken! Jag håller på med 3 lapptäcken..... det är nog dessutom fel att säga att jag "håller på" med dem... Jag har en gång i tiden börjat med dem.... och aldrig gjort klart dem....
Men det ska väl bli någongång det med!

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 februari 2007 15:17

ja lapptäcke är ett jättearbete och tar sådan tid man får göra en bit sen lägga undan det och ta fram det. Samma som med korsorden när man kört fast! Men fina ser de ut Ha en trevlig helg

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

17 februari 2007 15:23

Hördu har kikat i dina bildalbum har du möjligen manualet till virkade änglarna tror jag skulle kunna göra dem o det skulle vara urkul men du kanske inte lämnar ut mönster??
Ingen koll på sådant

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

17 februari 2007 15:56

Filifjonkan! Jag har bara mönstret på norska, och eftersom jag inte är så bra på det språket så har jag liksom gått efter det, fast efter min absolut egna tolkning av det norska språket! Så mina Änglar ser inte riktigt ut som den norska förebilden, mina blev lite "vuxnare". Jag har inte skrivit om mitt mönster, utan jag virkar änglarna efter det norska och de blir på mitt sätt varenda en...Här är den adressen som jag har på mitt utskrivna papper med mönstret:
http://blogg.hobbyboden.com/gimpelise/index.php?cat=419

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

17 februari 2007 16:10

Nä, när jag gick till den länken själv,så hittade jag inte det norska mönstret, hon måste ha tagit bort det från sin blogg...jag ser på mitt mönster att jag skrev ut det den 17/1-06, alltså för över 1 år sedan!

 
Ingen bild

Filifjonkan

18 februari 2007 12:31

Hej Gerda Thyra
Ja så kan det vara ibland men tack skall du ha för att du försökte, Skall hålla ögonen öppna efter ett manual till dem kanske har någon annan det på sin sida man vet aldrig vad man hittar, Ha en bra söndag

 
Hannele

Hannele

18 februari 2007 16:14

Vackert. Kul att du inte blir sysslolös :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

18 februari 2007 16:43

Sysslolös... det är nog ingen risk.... fniss

 
Iota

Iota

18 februari 2007 19:03

Lapptäcken är fascinerande. Det blir så vackra med alla olika tyglappar!

http://iota.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

18 februari 2007 23:04

Nu blev jag inspirerad att färdigställa min "patch-work-klänning": imorron e.m SKA de sista stygnen sys! Är för sent att sätta sig å frönna på symaskin nu "missinassen" (titta in på min blogg i veckan å begär "upp till bevis" på bild! )
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

20 februari 2007 23:57

SÅ va Patch-work-klänningen klar!(se länken http://elaina.bloggagratis.se/2007/02/20/87393-patchwork-dress-ok/)
Skall med illa dold stolthet =0) bära den när vi ska till "Livstycket" på studiebesök imorron! inTRYCK från det stället utlovas "hos mej" senast torsdag.
TACK för inspirationen!

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards