G

Alla inlägg den 3 september 2007

Av gt - 3 september 2007 22:36


Medan jag tittade på Peter Birros nya svenska serie " Upp till kamp",

gjorde jag ett litet arrangemang med mosshjärtat, Vidje-Hortensia och en luffarslöjdskål.





Blomsterarrangemanget står nu tillsammans med en annan skål på köksbordet...





Resten av Hortensiaklasarna har jag hängt upp i en av lavendelkronorna, för torkning...





Det känns nästan som om klasarna tar upp halva stugan! Men det doftar jättegott!!

Jag ska tydligen få en sopsäck till fylld med Hortensia-klasar av grannen...

Vi får väl se vad man kan gjöra utav dem.... 


För övrigt så hoppas jag att ni såg den nystartade serien "Upp till kamp"!

Handlar om Göteborg och legendariska Cue Club på mitten av 60-talet. Kul!

Själv var jag ju lite för ung på den tiden, för att få vara med... och jag bodde inte i Göteborg heller, för den delen... Men Luleå, där jag växte upp, hade också ett rätt häftigt musikliv några år senare... och DÅ var jag allt med på ett hörn... med FNL-demonstrationer, flätor och runda glasögon...fast jag behövde inte glasögon, så jag lät sätta i vanligt fönsterglas istället, bara för att få den "rätta looken"... fniss... Och så hade  jag turen att få tag på riktiga arbetarkängor och riktiga arbetar-t-shirts från Norrbottens Järnverk, till min stora lycka och mina stackars (borgerliga) föräldrars stora förtret och förtvivlan....fniss





Av gt - 3 september 2007 17:23


Har försökt knåpa ihop en dekoration, i form av ett hjärta i mossa.

Bloggvärlden är invaderad av fina hjärtan just nu, har jag sett... Så det här får väl vara mitt bidrag till det "hjärtliga" då!




Har för övrigt hela altanen full av Vidje-Hortensia-klasar!

En granne kom med en hel sopsäck full med nerklippta blommor och frågade om jag ville ha dem för torkning...och naturligtvis kunde jag inte säga nej.... kan ju vara bra att ha, ju.... fniss...

Som om jag inte hade annat att göra.... nu måste jag ut och ta hand om alla dessa klasar innan de blir mjuka och börjar "nicka".... ja, jösses...suck








Ovido - Quiz & Flashcards