G

Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Måste bara få visa ....

Av gt - 3 september 2007 22:36


Medan jag tittade på Peter Birros nya svenska serie " Upp till kamp",

gjorde jag ett litet arrangemang med mosshjärtat, Vidje-Hortensia och en luffarslöjdskål.





Blomsterarrangemanget står nu tillsammans med en annan skål på köksbordet...





Resten av Hortensiaklasarna har jag hängt upp i en av lavendelkronorna, för torkning...





Det känns nästan som om klasarna tar upp halva stugan! Men det doftar jättegott!!

Jag ska tydligen få en sopsäck till fylld med Hortensia-klasar av grannen...

Vi får väl se vad man kan gjöra utav dem.... 


För övrigt så hoppas jag att ni såg den nystartade serien "Upp till kamp"!

Handlar om Göteborg och legendariska Cue Club på mitten av 60-talet. Kul!

Själv var jag ju lite för ung på den tiden, för att få vara med... och jag bodde inte i Göteborg heller, för den delen... Men Luleå, där jag växte upp, hade också ett rätt häftigt musikliv några år senare... och DÅ var jag allt med på ett hörn... med FNL-demonstrationer, flätor och runda glasögon...fast jag behövde inte glasögon, så jag lät sätta i vanligt fönsterglas istället, bara för att få den "rätta looken"... fniss... Och så hade  jag turen att få tag på riktiga arbetarkängor och riktiga arbetar-t-shirts från Norrbottens Järnverk, till min stora lycka och mina stackars (borgerliga) föräldrars stora förtret och förtvivlan....fniss





 
 
elaina som vill att Du kikar här...

elaina som vill att Du kikar här...

3 september 2007 23:11

Mycket tilltalande stilleben i fönster+bänken!
När vi va i Gamla Stan(i Sthlm) igår så såg jag nå´t välbekant i ett fönster...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/09/02/257390-mm

 
Johanna

Johanna

4 september 2007 08:09

Vad mysigt det ser ut.... kommer du hem till mig och gör lite höstfint här med? :)

http://www.johannadesign.blogspot.com

 
Clara

Clara

4 september 2007 08:23

Du är ju hel otrolig...nu har jag inte varit här inne på några dagar och du har hunnit fylla hela bloggen med vackra skapelser....du är så kreativ ....din citronskål gillade jag helskarpt ....och dina mossdekorationer är ju så fina. jag är ju svag för mossa....:=) En hel säck med hortensior säger du ....oh my, vad mycket fint du ska göra!!!!!
ha det så bra och var rädd om dig!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

4 september 2007 08:33

Mossa är så fint, grön hortensia, otroligt fräckt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Monica H

Monica H

4 september 2007 09:13

Var tv-serien bra? Jag hade fullt med Noman i Pakistan och Simpsons och så såg jag att serien handlade om generationen lite äldre än mig så jag hoppade över den. Jag är född 64, men min äldre bror, född 52 har säkert tittat men inte jag.

Kul mossa!

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

4 september 2007 10:24

(Gerda-Thyra, hösten är lång, du gav mej underbar idé :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
maria

maria

4 september 2007 12:21

Såå fint det blev, tänk jag har mycket såna där ideer men jag kommer sällan till skott nu för tiden... Ha det gott!!!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
helga

helga

4 september 2007 14:29

Hur läckert som helst Jag missade tv-programmet... min syrra som är född -58 borde ha kollat. Hon var FNL-are och skulle nog ha gillat programmet. Nu bor hon dock utomlands.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

4 september 2007 18:47

Se där, ännu en RödStrumpa!
Jag är duktigt indoktrinerad från barnsben av MinSyss & Svåger som nu e gamla GråSossar. Kan bli alldeles lycklig när jag hör "Avanti Poppolo...Bandera Rossa Triumfera"som t.ex nu i söndags: "Allsång mot högern" i VitaBergsParken, fötterna gick liksom av sig själv mot sången OCH gemenskapen: HÄRLIGT!
Kärbon palla inte riktigt trycket, hihi...
;0)
=0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/09/03/259052-fi

 
Jeanette

Jeanette

4 september 2007 22:13

Oj så fint det blev. Hortensian liksom lyfte fram hela hjärtat. Snyggt! Jag är tokig i mossa och brukar i juletider tillverka bollar, klot, kuddar och mossnallar. Brukar stå och sälja på Slottsträdgården i Malmös julmarknad. Så ni lär väl få se bilder i bloggen vad det lider...Själv hade jag palestinasjal och näbbstövlar i min ungdom. Hå, hå , ja,ja det var tider det :-)

http://jeanetteshandmadestuff.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

4 september 2007 22:44

Hoppas avsnittet kommer i repris! Jag missade det!Ha det gott/Kram tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

5 september 2007 11:18

Härligt mosshjärta. Du e ju inte dålig du;)

 
Liv-Toril

Liv-Toril

5 september 2007 14:16

Fantastisk *sukk*

http://blogg.hobbyboden.com/livtoril

 
elle

elle

6 september 2007 11:13

Underbart vackert hjärta .. ja , jag syr hjärtan ... så nog är det en trend just nu ... och tänk.. de går att göra i nästan vilket material som helst ... Ha en härlig höst dag -- Kram!

http://mandelina.blogspot.com

 
stina

stina

7 september 2007 09:49

Men jag fattar inte ...Det är ju inte klokt vad fint...


Jodå, kudden går att tvätta med märket på. *fniss*
Kramis

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

En doft av danmark

8 september 2007 14:30

hej och tack för ditt besök på min sida. Vad mycket fint du gör...blir alldeles sjuk. Jag länkar till dig, är det okej?
Kram
Dorthe

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

8 september 2007 18:19

Hej på dig, "en doft av danmark".... Tack, och länka du... bara roligt!

Alla ni andra: Tack för era gulliga kommentarer! Det värmer...

 
Mikkeline

Mikkeline

9 september 2007 13:12

Du er bare så inspirerende. Jeg blir også veldig inspirert av trådarbeidet ditt, har så lyst å prøve meg på noe sånt.
Ha en fin søndag!

http://www.mikkelinesin.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan igen

10 september 2007 21:37

Å Hortensian som torkad är ju toppen att göra saker med...tänker på sådana där spå spetspåsar med vackert band omkring och dofta gott av hortensia myrtenblad rosblad ja vad man har så gulligt i linneskåpet med sånt hängades där..

 
Ingen bild

Husfrun

14 september 2007 20:04

Går det att torka hortensia som är i kruka också eller är det bara vissa sorter som går att torka??
Den jag har i min blogg är så mörkröd och fin, skulle vilja torka blommorna om det går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards