G

Alla inlägg den 7 september 2007

Av gt - 7 september 2007 19:15


Vilka härliga "sensommar-höstdagar" vi har fått...!


Jag har...




.. plockat plommon från vårt dignande plommonträd...

Och skrapat mossa från vårt berg... passade naturligtvis på att tillverka...






...ett till mosshjärta... bara för att det är så roligt!

Den här gången blev det ett hjärta dekorerat med linsnöre, guldtråd och hortensiablom.

Gjorde också en...





...mossboll till den lilla luffarslöjdskålen... även den dekorerad med lin, guld och hortensia.


Så nu har jag i alla fall bordsdekorationer i helgen!

Skulle kanske passa på att ställa till med fest.... vill ni komma? Fniss... Jag har faktiskt ett par kilo fläskfile i frysen... och vin har vi, 3 liter... och så räkor... till efterrätt får plommonen duga...



För övrigt så känner jag mig lite lätt småstressad just nu, fast på ett roligt sätt! Har huvudet fullt av tankar, planer och konstruktion av en ev. installation till en utställning om en månad.

Hela "härligheten" är nästan bara i planeringsstadiet än så länge... men jag jobbar nog bäst och får mest gjort, under tidspress...

så tiden är jag inte SÅ orolig för...

Värre är, att jag måste få med mig min man och hans "musik-kompis", på det hela...

Det är redan bestämt att de ska spela i samband med utställningen... men nu har ju jag fått den här nya tanken i huvudet också... vi får väl se hur det blir... Håll tummarna att jag får igenom min ide´och att den kommer att funka! Det krävs likom, lite samarbete med dessa herrar, för att helheten ska bli det jag tänkt... en viss låt... speciell ljussättning... och så min installation ( levande ljus... dok... ljushållare... huvudkrona...luft... mörker...men ändå ljus..... våldnad... )

Usch... till och med JAG inser att tiden är knapp... 


Måste få berätta en kul grej till...

Jag har fått erbjudande från en månadstidning att sälja ett par av mina alster via deras tidningsbutik nästa år!

Det är inte riktigt bestämt ännu, men det känns jättekul att bli tillfrågad i alla fall...

Stärker självförtroende...och det kan ju behövas ibland!


Ha en riktigt trevlig helg!






Ovido - Quiz & Flashcards