G

Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Gud vad kul...

Av gt - 19 september 2007 20:20


... jag har haft i eftermiddag!

Jag har inte sytt på symaskinen på hela sommaren, bortsett från byxorna till Findus... fick väl "blodad tand"... och så fick jag en sådan plötslig lust till det i eftermiddags!

Visste inte riktigt vad jag skulle göra... men började bläddra lite i några handarbetsböcker...



... bl.a Tilda-böcker... och DÅ visste jag precis vad jag skulle sy!



Det blev en grön groda med fjärilsmage!

Tyvärr fyllde jag honom med ris, tänkte på gamla tiders risgrodor... men det blev inte riktigt bra... skulle nog ha fyllt honom med vanligt fyllningsvadd, men, men...

Så sydde jag en liten...



... kanin av en kökshandduk, av bara farten! Hon håller i hjärtat, bara för att spetsen inte räckte till den ena ärmen,.. får fixa till det någon annan gång. Eller kanske sy ett annat hjärta i rosaaktigt tyg.... Blir nog bättre då!


Jag har som sagt haft kul... vansinnigt roligt har jag haft!


Tilda-figurerna är så himla söta... sen vad man ska ha dem till, det återstår att se...?!



 
 
elaina som vill att Du kikar här...

elaina som vill att Du kikar här...

19 september 2007 21:37

Men,
det synes som en cousine till min Harriet.
Så fyndigt att göra henne av en kökshanduk...
:0´)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/04/10/119911-ha

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

20 september 2007 08:03

Åååå, det är ju dessa böcker jag söker med ljus och lykta och ingenstans hittar jag dem.

Hur ska man göra för att få sina egna exemplar av dessa? Jag MÅSTE ju ha dem!!!

Ha en skön dag!
Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
helga

helga

20 september 2007 08:45

Vilka fina figurer du sytt!! Det skulle jag aldrig klara av...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

20 september 2007 10:07

Nämen gerda Thyra....vilka härliga figurer!!! Grodan ser ju så avslappnad och cool ut och kaninen av kökshandukar....hon kan ju heta Torkel..hihi, eller är det ett karlnamn kanske...äh, det är ju inte så noga! vad man ska ha dem till....man ska LEKA med dem....som jag gör. Kan du inte sysselsätta Grodan och Torkel så kan du ju alltid skick hit dem så de får fika och busa med Clarakanin och Woody och.....nähä, du....inget avslöjande ännu!!!!!! Kram på dig!!!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

20 september 2007 10:23

Elaina: Ja det verkar vara en släkting till din Harriet!

Nina: Böckerna säljs på Panduro!

Helga: Du skulle säkert klara av det! Beskrivningarna är bra! Men lite småpyssel är det allt...

Clara: Jag får väl sy en pojke också... och så får de heta Dis(k)a och Torkel... vad tror du om det?
LEKA... ibland känns det, som om det (nästan) är det enda jag gör...!!!

 
Stina

Stina

20 september 2007 19:26

Vad fint alltså...

Precis de där böckerna vill jag också ha. Puss

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

20 september 2007 23:49

Stina: Men det fattas några för mig med...
2 stycken närmar bestämt!

 
handplockat

handplockat

21 september 2007 08:48

ååh så fint du gjort
den där boken tildas sommer har jag aldrig sett...
Tips
det kommer en ny tildabok som släpps i oktober den ser lovande ut

ha en go helg (gillar kattnamnet findus)

http://mittval.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

21 september 2007 12:32

vad fina de blev. Tilda böckerna är helt underbara. Ska försöka sy något till min kompis som snart ska ploppa ut en liten knatte :)

http://johannadesign.blogspot.com

 
Ingen bild

Pia Puma

21 september 2007 20:29

Jag bara älskar dessa Tildafigurer. Torkel o Dis(k)a var ju ett kanonförslag. Det måste du göra. Men då måste väl denna vara Dis(k)a o att du gör en pojk Torkel.

 
Hannele

Hannele

21 september 2007 22:23

Hihi, vilka underbara figurer du skapar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

22 september 2007 09:29

Önskar dig en skön helg!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Millis

Millis

22 september 2007 17:57

Sååå jättefina...älskar Tildafigurerna!!!

http://millis.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

22 september 2007 18:23

Så mycket mysigt, mjukt du fixat.. härligt när man har den inspirationen:-)
Gillar dina tapeter här oxså, den gamla stilen med lite ruggslitage:-)
Ha en fin lördag..

http://kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

23 september 2007 11:22

Handplockat: Tack för tipset, om nya Tilda-boken! Ska bli spännande...

Johanna: Kul att sy något riktigt fint till en ny liten människa!

Pia Puma: Jag tror nog att Clara är ute och cyklar när hon tror att en tjej kan heta Torkel... klart att detta är dis(k)a!!!

Hannele: Det var SÅ roligt att tillverka dem!

Nina: Detsamma!

Millis: Kul...det var ett tag sen du tittade in!

Pialotta: Ja här var det plötsligt mycket mjukt efter allt hårt och vasst! Tapeterna hittade jag någonstans i cybern... gillar dem verkligen!

 
Mandelina(Elle)

Mandelina(Elle)

26 september 2007 09:49

Jo, jag förstår att Du haft roligt !!! Underbara grejer !! jag får också inspiration men måste fixa färdigt min ommöblering .. inte mycket kvar , sen hoppas jag att jag kommer igång.. Ha det gott! Kram, Elle

http://mandelina.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 september 2007 11:35

Och dessa små söta grejor du fått ihop...jaha ris är bra men akta så den inte blir fuktig,,det luktar huggorm då efter ett tag det gjorde min risgroda som satt ute och blev lite glömd ett par dagar i morgondaggen det var längesedan nu

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

carin

20 maj 2010 20:20

nice vilka söta saker du syt. en ris groda och en kanin mega coola,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards