G

Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

Lunchteater på Stadsteatern.

Av gt - 20 februari 2007 16:16

Var bjuden av en väninna på lunchteater på Stadsteatern. Föreställningen hette "Nittonhundra - legenden om oceanpianisten". Själva teaterföreställningen tar ung. 1 timme och under tiden äter man mat.
Idag serverades Pestobakad kapkummel med rotfruktspytt och tomatiserad vitvinssås, bröd, smör, lättöl, kaffe och liten kaka.
Efter teatern tog vi en promenad på Avenyn och kikade i några affärer, bl.a Daisy Design och Bohusslöjd. På Daisy Design köpte jag dom här handstickade yllevantarna med domherrar på... Vi har inte så många äkta Domherrar här i Göteborg.
Visst är de fina? Det är lite julstämmning över dem... och så är det både vantar och torgvantar i ett... Praktiskt!

 
 
elaina

elaina

20 februari 2007 23:49

MEN, tôcke fina vantar! Å praktiska! Jag höll ihelgen på att fundera, när Kärbon å jag va ute å spankulera, hur man sku kunna sy/sticka vantar som passar så att man kan "hålla-handen-hud-mot-hud" utan att behöva frysa.
Dina kanske kan vara som lite förebild?
Vi får se vad det blir...

http://elaina.bloggagratis.se

 
Madevik

Madevik

21 februari 2007 08:10

Ja, det är jättefina vantar! Och det låter som du haft en trevlig dag med både lunchteater och shopping:-)

http://www.blogg.hobbyboden.com/madevik

 
Ingen bild

Filifjonkan

21 februari 2007 08:37

Godmorgon OOO,,,så fiiiina blir alldeles till mig Domherrar så läckra. Så praktiskt dessutom med fingrarna och att man kan byta till helvante med..Första gången jag ser detta! Läckert är det.Låter ju jätteroligt att se på en föreställning så där som ni gjorde med god mat till.

 
Liv-Toril

Liv-Toril

21 februari 2007 09:37

Alt det du lager blir det noe ekstra flott med. Du er bare kjempedyktig.

http://blogg.hobbyboden.com/livtoril/index.php

 
Hannele

Hannele

21 februari 2007 10:15

Domherrar är så vackra.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

21 februari 2007 10:49

Trevligt med lunchteater. Det brukar vara ett bra sätt att få i sig både mat & kultur.
Ta en bit tårta inne hos mig idag!
http://frufundersam.bloggagratis.se/2007/02/21/87548-tartkalas-valkommen/

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Hulda

Hulda

22 februari 2007 09:30

Hei! Syns bloggen din også er blitt veldig fin med de små blomstene rundt kanten, det er artig å forandre litt innimellom.

Vottene var virkelig fine, og så fint med den dompappen på. Jeg har aldri sett slike før. Nydelig den gamle roseduken du viser også, svigermoren min har bordert mange slike, det ligner på mønsteret hun har brukt. Jeg fikk en fin roseløper av henne til jul.

http://huldals.blogspot.com

 
Gaudium

Gaudium

23 februari 2007 09:32

Vilka söta och dessutom praktiska vantar! Är dessa handstickade! Puh, vilket jobb isåfall!
Jah har skaffat mig en blogg nu och lagt in dig under min favoritlista. Hope you don´t mind!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards