G

Direktlänk till inlägg 27 januari 2007

Collage

Av gt - 27 januari 2007 13:23

Ibland brukar jag roa mig med att "måla" tavlor.
Men eftersom jag älskar textilier, spets och trådar så blir det en salig blandning och ett hopkok av det mesta...
Med andra ord: collage med oftast oljemålad bakgrund.
Gick en jätterolig kurs en gång i tiden, där jag fick lite hum om träådring och marmorering. En av de absolut roligaste kurser jag någonsin gått på....

 
 
Hannele

Hannele

27 januari 2007 20:07

Vilka fräcka tavlor.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Liv-Toril

Liv-Toril

28 januari 2007 13:06

Nydelig arbeid. Ha en fin søndag.

http://blogg.hobbyboden.com/livtoril/index.php

 
Eva

Eva

28 januari 2007 14:33

Ja collagen är toppenfina! Och säker jätteroliga att skapa!

http://hobbyochhantverk.egetforum.se

 
Thina

Thina

28 januari 2007 17:46

Underbara Underbara Underbara !!!!!
Så vackra tavlor. Vill ha ! Dessvärre gift med minimalistisk man som inte gärna tillåter pynt i vårt nyrenoverade hem. tack för ditt långa inlägg på min sida. Ang min hemsida går det bättre nu, ett år efter starten. Det beror säkert på att jag har börjat jobba igen efter mitt friår och inte jublar då det kommer beställning. Håller med att det är roligare att vara kreativ då det inte finns några måsten. Jag har ju bara kul då jag syr ihop mitt projekt, räknar tygåtgång, författar mönster och lägger ut på nätet. När sedan betällningarna kommer och jag står och skär till så ångrar jag mig nästan att jag satt ut grejen på hemsidan. Vem gillar att skära tyger? Hursom helst är det så jag gör. Säljer paket med mönster och tyg. Det ger en liten extrainkomst som jag handlar tyger för. Även jag har gått målarkurs o i filmjölk lärt mig att marmorera. Med högmod o självförtroende satte jag igång att måla två av min pappas dörrar i hans gamla hus. Jag skäms varje gång jag är där och ser mina taffliga försök. Ha en härlig söndag
//Thina

http://blockboden.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

28 januari 2007 22:30

Så fina tavlor! Jag blir så glad när jag tittar på allt vackert!!! Tack för att du lägger ut så fina bilder :-D

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

28 januari 2007 22:43

Men Människa va mycke fint Du skapat!
Otroligt inspirerande att kika runt på Din blogg - återkommer gärna!
(måtte ja lyckas med att länka Dej!)
Ha de gôtt, elaina i "Lapplands Väsby"

http://elaina.bloggagratis.se

 
Gunnel

Gunnel

29 januari 2007 22:42

Så fina dina nya collage är! Och din fina duk från handdukarna. Även ditt skojiga broderi, du är så kreativ!

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
lifeblog

lifeblog

30 januari 2007 22:09

Vilken underbar blogg! Nu har jag lagt genväg till dig! Underbart och inspirerande!

http://lifeblog.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards