G

Direktlänk till inlägg 25 januari 2007

Hemvävda handdukar...

Av gt - 25 januari 2007 13:30

i linne som min mamma , mormor och farmor har vävt, har iallafall jag alldeles för många av...
Dom är jättefina, och man kan göra massor av dom...
bl.a har jag sytt ihop 12 st handdukar med mellanspets emellan, till en stor matsalsduk.
Tyvärr så sprättade jag bort alla monogram utom ett J... Det var ju dumt gjort! Men vi gör alla våra misstag... Det hade ju varit mycket roligare om monogramet hade varit kvar.
Man bör ju dessutom stryka lite bättre.....
Nåväl, håll till godo, ett litet tips bara...

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

25 januari 2007 15:03

Så fint!
Kul att ta vara på på detta sättet.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

25 januari 2007 23:05

Matsalsduk låter toppen, kanske gardiner också?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Gerda-Thyra

25 januari 2007 23:49

Ja, köksgardiner har jag tänkt sy till stugan, av blå-vita köksrutiga linnehanddukar. Tror det kommer att bli jättefint!

 
Ingen bild

Filifjonkan

26 januari 2007 10:28

Hej Gerda Thyra. Du har så mycket fina skatter i dina gömmor. Ja monogrammen är härligt att ha kvar. Såg för ett antal år sedan någon som hade samlat ihom bara små lappar med gamla monogram och sytt en tavla som var inramad så snyggt. Det var så fint så man blev knottrig.Hon hade satt ihop färgskalorna så bra med. Åh att man inte kommer ihåg var? Men det var inte på datan det var innan det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards