G

Direktlänk till inlägg 2 november 2006

Kommande projekt !?

Av gt - 2 november 2006 21:41

Jag har handlat på tradera för första gången!
Köpte ett tyg för en billig penning, som jag bara inte kunde motstå: "Kläder på tork". Visst är det fint?
Jag vet inte riktigt vad jag ska sy av det, men det lutar väl åt en tvättsäck eller nåt liknande...
Den virkade grytlappen med ansiktet kommer från min mormor. Jag kommer ihåg att jag tyckte att den var så gullig när jag var liten, senare avskydde jag såna här saker, och nu tycker jag att den är jätterolig. Har faktiskt hängt upp den i köket och blir smålycklig varje gång jag tittar på den... Tänk vad man kan ändra sig...
PÅ Tradera såg jag dom små ansiktena, och fick dom för ett par tior! Så nu får jag väl försöka virka några liknande grytlappar för skoj skull.

 
 
Gunnel Svenssson

Gunnel Svenssson

6 november 2006 12:58

Javisst är det kul att köpa på tradera! Detta tyg var ju jättehärligt! Jag köper mest gamla knappar. Älskar när de sitter kvar på sina gamla orginalförpackningar! Jag har varit inne på sysidan och tittat på dina änglar, de är jättefina, men eftersom jag inte längre är medlem där, kunde jag inte kommentera. Dessutom har jag en "hälsning" från dina ljuvliga 10x10- rutor från Flora, var hemma hos kvinnan som köpte de förra måndagen. De har fått ett mycket bra hem, och fint välkomnande ska du veta. / Gunnel i BRAK

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

6 november 2006 14:14

Hej igen! det var vit och svart längan. Kommer inte ihåg vilka två andra du hade med. Men vet att jag fästa mig vid dina alster, när jag var med och ordnade utställningen! Har du bild på de båda andra någonstans? tack förkommentaren i min blogg. Jovisst, känner man sig kluven ibland............
Gunnel

http://gunnelsvensson.blogspot.com

 
torill

torill

6 november 2006 21:06

fant siden din på hobbyboden...fine ting...disse dukkeansiktene for meg til å tenke tilbake til gamle tanter og bestemødre som hadde alltid slikt hengende på kjøkkenveggen...mimre...

mvh torill

http://torillsblogg.blogspot.com/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gt - 31 december 2007 10:52

  ... OCH EN ÖNSKAN OCH FÖRHOPPNING ATT 2008 SKA FÖRA MED SIG MÅNGA SPÄNNANDE OCH ROLIGA STUNDER FÖR OSS ALLA!   HOPPAS ATT NI FÅR EN RIKTIGT TREVLIG NYÅRSAFTON   SÅ HÖRS VI NÄSTA ÅR IGEN!   Men då "flyttar jag över" bloggen till   GERDA-THYR...

Av gt - 26 december 2007 11:19

  ....hoppas att ni alla har haft det bra och att ni är mätta och belåtna... har fått de klappar ni önskade er och att julefriden infann sig!   Hos oss är det så där lite "efter-jul-avdankat" som det alltid brukar bli...     Findus ligger mest och v...

Av gt - 23 december 2007 10:48

    ...ÖNSKAR JAG ER, ALLA MINA BLOGGVÄNNER !  

Av gt - 19 december 2007 09:33

  ... av att få ett litet paket i brevlådan, helt hux flux bara!   Igår damp det ner, en liten oväntad julklapp till mig, på hallgolvet! Jag blev så nyfiken så jag kunde knappt sansa mig innan jag fick upp kuvertet!   Där inne i kuvertet låg en söt g...

Av gt - 14 december 2007 14:48

  ...i TV igår...i programmet Carin 21:30... med Kishti som den vackra skönsjungande Lucian...!   Men jag tror nog att stackars Kishti var väldigt lättad när hon fick hjälp med att äntligen ta av sig luciakronan! Den ÄR tung och hon fick märken i pa...

Ovido - Quiz & Flashcards