G

Alla inlägg den 3 december 2007

Av gt - 3 december 2007 10:43


Jag är väldigt förtjust i vita blommor, speciellt under Adventstid.

Tycker det är så vilsamt och vackert...


 


I köket  har jag vit julstjärna och amaryllis.


 


Uppe på chiffonjen har jag också julstjärna, amaryllis och en vit Hyacint...


 


...tillsammans med min pappersängel, som får komma fram varje Advent. 


 


Och på chiffonjelocket står min loppis-skål med tre  Hyacinter och min mormors gamla kyrka, som spelar "Stilla natt"...


 


... i fönstret hänger två kottar i fattigmanssilver som jag "bara var tvungen att köpa" när jag var ute på stan i fredags...fniss...


Igår besökte jag två julmarknader ( sådant man kan göra om man inte själv står på någon!), en  på Konstepedemin, där en liten kör sjöng fina stämmningsfulla julsånger och där Konstepedemins konstnärer sålde lite småplock.

Jag köpte en liten, liten plupp i keramik, med en mycket speciell glasyr... har redan en liten fyrkant i keramik med likadan glasyr, av samma keramiker.


Gick sedan vidare till Julmarknaden i Haga, men det började regna så det var inte så himla kul... får välja en annan dag med bättre väder!



Skapa flashcards